انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰ تمدید شد

با شروع از تابستون هم اعتماد به نفس بهتری خواهید داشت هم استرس کمتری خواهید داشت و هم لذت سبقت گرفتن از خیلی از رقیب هاتون رو تجربه خواهید کرد. سرعت و دقتم در تستزنی افزایش پیدا کرد و همین شروع خوب باعث راحتتر شدن مطالعه برای کنکور در ادامهی راه شد. بر هم کنش عوامل مختلفی از جمله تلاش، مدیریت زمان، بهره گیری از کتاب های آموزشی و کمک درسی جامع و مناسب، استفاده از مشاوره تحصیلی، داشتن برنامه ریزی حساب شده و استاندارد، ایجاد تعادل میان مطالعه و استراحت، تقویت تمرکز و… اما در مورد پایه ی دوم من ضعف های اساسی داشتم که بیشتر زمانم صرف رفع آن ها شد اما هنوز به بهترین عملکردم بصورت زمان دار نرسیده بودم که این را به پاییز و نیمسال اول سال کنکورم منتقل کردم و آنجا خودم را در ابن زمینه تقویت کردم .

هدفگذاری کرده بودم که به تعداد تست هفتگی 2000 عدد برسم. اما توانستم با برنامه آزمون های تابستان قلم چی پایه دوم دبیرستان را هم در طول تابستان به خوبی پیش ببرم و در انتهای تابستان من کاملا مطالب پایه خود را بسته بودم. کامنت سوگند جهانسوزی: خطکشی و علامتگذاری به تمام مطلب وزن و اهمیت یکسانی میبخشد و تمرکز حواس را به هم میزند. از بین کامنت های شما مطرح می شود. تعدد زیاد شعبات و دورههای قابل ارائه نمی تواند نشانگر گسترش و پیشرفت موسسه شما باشد. باید توجه داشته باشیم که یک مسیر طولانی و پر پیچ و خم پیش روی ماست و نباید مطالعهی ما در طول مسیر افت کند بلکه باید روز به روز پیشرفت کند. 6- به عمل کار برآید: در فصل تابستان مطابق برنامه راهبردی و برنامه شخصی سازی شده پیش خواهید رفت. یکی از موضوعات مهم آموزش برنامه ریزی است.

در مرحله اول بهتر است مطلب ( منابع کنکور 1400 ) را بخوانید تا از حذفیات کنکور مطلع شوید و تنها منابع درسی معرفی شده از سمت سازمان سنجش را مطالعه کنید. زمین شناسی درسی است که کمتر مورد توجه داوطلبان قرار میگیرد زیرا ضریب کمی را به خود اختصاص داده است اما لازم است بدانید که اگر به قبولی در رشتههای زیر گروه دو مثل داروسازی فکر میکنید، باید مطالعه این درس را نیز در برنامه ریزی درسی خود بگنجانید. لازم به ذکر است اخیرا سازمان سنجش آموزش کشور، شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر مراجع ذی ربط تصمیماتی در خصوص تغییرات کنکور 1402 گرفته است که این امر برای داوطلبان آزمون سال های آینده در خصوص نحوه برنامه ریزی برای مطالعه دروس از اهمیت بالایی برخوردار است. داوطلبان پس از مطالعه دقیق کتاب درسی، می توانند با استفاده از کتاب های کمک آموزشی، از نحوه طراحی سوالات آگاهی یابند. دکتر منصور کبگانیان با اعلام این خبر گفت: با توجه به اظهار نظرها و تعابیر غیر دقیق روزهای اخیر درباره مصوبه سنجش و پذیرش شورای عالی انقلاب فرهنگی، توسط برخی افراد که هیچ گونه مسئولیتی در این شورا ندارند، لازم است مطالبی را اعلام نمایم.

از۱۰تیر ماه بصورت جدی تر و کنکوری شروع به مطالعه کردم.اواخر تیرماه یک آزمون جمع بندی قلم چی از پایه سوم دبیرستان داشتم که برای آن آزمون کاملا آماده شدم و با تراز۷۲۰۰ خیال خودم را تا حدود زیادی از این پایه راحت کردم . هدف اصلی من در تابستان، دوره و جمعبندی دروس اختصاصی دهم بود تا با آرامش خاطر بیشتری به دروس دوازدهم بپردازم. درس دینی دهم هم دوره کردم و تستزنی انجام دادم. دوره دروس دهم به یادگیری و خواندن زیادی نیاز نداشت چون اکثر مباحث را بهخاطر داشتم. در قدم اول و برای شرکت در کنکور باید سؤالات کنکور سال گذشته را مورد بررسی قرار دهید و با جمعبندی آنها متوجه شوید که کتابها را چگونه و بیشتر کدام مباحث آن را باید مطالعه کنید. این که باید به کدام مبحث یا درس از دروس دهم و یازدهم برای کنکوری ها و درس های سال قبل برای برای سایر مقاطع توجه بیشتری کنید و پله به پله مسائل را رفع کنید از این خودشناسی با حضور پیوسته در آزمون ها حاصل می شود. ممکن است حوزه امتحانی که شما در آن در حال امتحان دادن هستید، دارای ساعت نباشد، بنابراین حتما ساعت مچی داشته باشید و روز قبل نیز باتری آن را چک کنید تا در جلسه مشکلی نداشته باشد.

این گیاهان به سبب آرامبخش بودن میتوانند خواب راحتی را برای شما به ارمغان بیاورند. بنابراین در این سوالات دانش آموز توهم حل صحیح یا بلد بودن را داشته است. اگر داوطلبی بعد از برگزار کنکور سراسری هنر متوجه شود که یک یا چند سال از منابعی غیر از کتب درسی کنکور هنر طراحی شده است و یا نسبت به تعدادی از سوالات و گزینه های آن شک داشته باشد و یا نسبت به اشتباه بودن پاسخ سوالات اطمینان حاصل کرده باشد می تواند اعتراض خود را نسبت به طراحی آن سوالات، گزینه ها و پاسخ ها اعلام کند. درصد مورد نیاز برای کسب رتبه زیر هزار در درس ریاضی هم حدود 80 درصد است و معادل پاسخگویی به 24 تست از ریاضی کنکور بدون پاسخ اشتباه است. داوطلبایی که قصد دارن بدونن مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری از چه زمانی شروع میشه و همینطور تا چه زمانی برای تکمیل فرم انتخاب رشته خودشون وقت دارن، می تونن به مقاله زیر مراجعه کنن. هدف دیگر من در تابستان، این بود که در دروس عمومی تا حد مناسبی پیشرفت کنم مخصوصا در درسهای عربی و فارسی.

زمانی که شما کلمات کلیدی را یادداشت میکنید مغز فعالانه در جستجوی درک مطلب خواهد بود. در جواب این دانشآموزان باید گفت: وقتی شما یادداشتبرداری میکنید و مطالب مهم را به صورت نمودار یا خلاصه در جای دیگری مینویسید در این حالت شما کلمات کلیدی را یادداشت میکنید که در حافظهی شما بهتر میماند و احتمال فراموشی آن بسیار کم است؛ اما زمانی که فقط زیر مطالب خط میکشید عملاً هیچ سودی از این کار نخواهید برد و فقط یک کار بیهوده انجام میدهید. میانگین درصد های فیزیک کنکور 1400 درحال حاضر موجوده و احتمالا درک میکنید که در تیرماه 1401 هنوز میانگین درصد های داوطلبان در کنکور 1401 منتشر نشده!

جمله ای از بزرگان: اعمال تان تبدیل به عادت می شوند. داوطلبان واجد شرایط ثبت نام کنکور سراسری هر یک از گروه های آزمایشی از جمله هنر، می توانند مطابق با راهنمای زیر، در موعد مقرر به سایت ثبت نام کنکور سراسری مراجعه کرده و فرآیند ثبت نام خود را آغاز نمایند. مواردی که در ادامه به معرفی آن می پردازیم از جمله بهترین منابع کنکور ریاضی می باشد. آیا تا به حال سعی کردهاید کتاب کهنهای را که با ماژیک خطکشی و رنگ شده بخوانید؟ خیلی تلاش کردم تا در کنکور رتبه خوبی به دست بیاورم ولی اغراق میکنم هیچگاه فکر نمیکردم رتبه نخست را کسب کنم.

3- نگاه به آینده: همان طور که می دانید درس های پایه در تابستان در بستر نگاه به گذشته پیش می روند و در هر آزمون با نگاه پوششی دروس سال بعد ارائه می شوند. من سال ماقبل کنکور را با شرایط خوبی به پایان رساندم و مطالب این پایه را به خوبی در ذهن داشتم. مطمئناً با یک یا دو آزمون به نتیجه نهایی مطلوب نمی رسید. این که با انتخاب یک یا چند درس از درس های سال بعد مباحث مرتبط با دروس سال قبل را در تابستان پیش ببریم و اگر ضعفی وجود دارد آن را برطرف کنیم. به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالرسول پورعباس در روزهای گذشته با تاکید بر اینکه مصوبه جدید کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی اگر تا نیمه تیرماه ابلاغ شود، کنکور ۱۴۰۲ را مطابق آن برگزار میکنیم، اظهار کرد: طبق قانون، سازمان سنجش موظف است یک سال قبل از برگزاری کنکور سراسری، شیوه برگزاری را برای داوطلبان تشریح کند. در مورد پایه سوم دبیرستان،من از همان ابتدای تابستان در سطح خوبی بودم اما تابستان کمک کرد تا سرعت عمل خود را بشدت بالا ببرم.

لازم به ذکر است با توجه به ضریب بالای این درس باید به آن توجه ویژه ای داشت، چرا که به دست آوردن درصد مناسبی از درس ادبیات به شما در کسب رتبه قبولی کنکور ایده آل تان کمک خواهد کرد. به این ترتیب که شما پس از مدتی می توانید تست های محتمل کنکور و مباحث بسیار مهم درسی را شناسایی کنید و این نکته را در مطالعه درسی خود لحاظ نمایید. حتماً سعي کنید در مطالعهي منطق همزمان تحليل مباحث را هم انجام دهيد، پاسخ دادن به فعاليتهاي خودِ كتاب ميتواند در اين امر ياريدهنده باشد. شروع من در تابستان منتهی به کنکور هدفمند و با ثبات بود. عدم مطالعه به قصد یادگیری: در روزهای منتهی به کنکور، به هیچ وجه مطلبی را به قصد یادگیری نخوانید.

شاید تا اینجای تابستان از فرصت استفاده نکردید و هنوز به فکر کنکور نیوفتاده اید ، بهترین زمان برای یک دوره کلی دروس سال های آخر دبیرستان فصل تابستان است شما با یک برنامه ریزی اصولی و دقیق میتوانید از فرصت های خود استفاده کنید یعنی هم به تفریحات خود برسید هم تمامی دروس را مطالعه کنید ، طبق گفته نفرات برتر سال های اخیر در کنکور 7 ساعت در روز کافیست تا شما مطالعه اجمالی و مفیدی را برای سایت ahmadikonkoor کنکور داشته باشید. تا آخر تابستان این نکات تمام شد و در ادامهی کار در طول سال کنکور فقط از دروس فارسی و عربی به تعداد زیاد تست حل میکردم. به صورت قطعه قطعه شده هایلایت نکن، مثلا از توی یه جمله فقط سه تا کلید واژه رو انتخاب نکن بلکه کل جمله رو هایلایت کن. اما خیلیامون هستیم که ازش استفاده می کنیم و رایجه، پس چه بهتر که روش درستش رو اجرا کنیم تا بهترین نتیجه رو ازش بگیریم. آموزش آنلاین دروس کنکور عامل بسیار مهمی در نتیجه کنکور شما میتونه داشته باشه به طوری که شما بسیار نکات و فوت و فن های مختلفی را در یک زمان کم به دست می آورید و می توانید از آنها استفاده کنید، و از رقبای خودتون جلو بزنید.

این دسته از داوطلبان لازم است پرینت کارت شرکت در آزمون گروه هنر را نیز علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور دریافت کنند. معمولا دو دسته از افراد در انتظار انتشار دفترچه سوالات کنکور سراسری 1401 می باشند، دسته اول داوطلبانی که در این آزمون حضور داشته و اکنون برای اطلاع از وضعیت خود به دنبال دفترچه سوالات و پاسخنامه این آزمون می باشند. در این بین داوطلبان نیز به دنبال یافتن آسان ترین راه آموزش هستند که در کوتاه ترین زمان ممکن بتواند خود را به صورت کامل برای آزمون کنکور خود آماده کنند. این کتاب بیشتر برای امتحان تشریحی و پایان ترم مناسب هست اما به عنوان تنها منبع تست کافی نیست. موضوع این مبحث بیشتر در رابطه با تاریخ هنر ایران و جهان و سیر و تغییر آن در طول تاریخ تمدن بشری میباشد و در آن مباحثی مثل سبک شناسی معماری، پیکر تراشی و آثار نقاشی، سیر تکامل خوشنویسی و نگارگری وجود دارد. در این مقاله برای هر دوران ، اهداف و الویت ها را معرفی کرده ایم که با مراجعه به جدول های بالا می توانید با توجه به سطح خود برنامه ریزی کنید.

منظور از روزخوانی، مهم ترین کار در برنامه ریزی روزانه شما دانش آموزان است؛ یعنی تدریس هر روز مدرسه را همان روز بخوانید. نام برد. که دانش آموزان در این میان برای قبولی در این رشته ها به صورت بسیار تنگاتنگ با یکدیگر به رقابت می پردازند. دسته ای از داوطلبان آن هایی هستند که در کنکور تجربی آن سال شرکت کرده اند و علاقه دارند قبل از اعلام نتایج نهایی کنکور، پاسخ های خودشان را با پاسخنامه ای که سازمان سنجش اعلام می کند مقایسه نمایند تا درصدی را که در هر درس به دست آورده اند محاسبه کنند. قبل از ثبت نام لازم است مدارکی مانند عکس و اطلاعاتی همچون کد سوابق تحصیلی دیپلم و سوابق پیش دانشگاهی خود را آماده کنید یا گروهی خود را تعیین کنید و پس از آن ثبت نام خود را شروع کنید.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی