ارز دیجیتال چیست و چرا باید بخریم! کاریزما کاریزما-آکادمی حسینی فایننس

در ایران هم مانند سایر نقاط دنیا، ارزهای دیجیتال مورد بررسی افراد خبره‌ای مانند مهندسان، سرمایه‌گذاران و از همه مهم‌تر دولت قرار گرفته‌اند. البته فعلا به شکل رسمی و قانونی، خبری درباره استفاده و کاربرد این ارزها مطرح نشده آکادمی محمد فایننس است. اگر تراز کیف پول فرستنده‌ ارز، با توجه به سوابق موجود در بلاک چین، از بودجه کافی برخوردار باشد، تراکنش معتبر تلقی می‌شود و می‌توان آن را به بلاک اضافه کرد.

با اطمینان خاطر فراوان در صرافی امن اکسیر اقدام به معامله و خرید ارز دیجیتال نمایید. احتمالا این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که ارزهای دیجیتال را چگونه نگهداری کنیم؟ بهتره بدونین یکی از نکات هم در زمان خرید ارزهای دیجیتال این هست که برای خودمون کیف پول دیجیتالی تهیه کنیم. از اونجایی که نگهداری ارزهای دیجیتال در داخل صرافی کار درستی نیست، باید رمز ارزهای خودمون رو به جای امنی انتقال بدیم که کیف پول های دیجیتالی بهترین مکان برای نگهداری و ذخیره ارزهای دیجیتال محسوب میشه. همچنین امروزه کیف پول دیجیتالی زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از اون ها ویژگی ها و سطح امنیت متفاوتی دارن و با توجه به این موارد مورد استقبال قرار می گیرن و محبوبیت زیادی به دست میارن. همان طور که ذکر کردیم، جهت نگهداری بیت کوین بایستی از کیف پول هایی استفاده کنید که به همین منظور ساخته شده اند.

آلارم بازار جهانی

در حالی که اگه بخواین یک کسب و کار حداقلی در دنیای سنتی راه بندازین که بخواین ازش سود کسب کنین باید هزینه خیلی زیادی تو دست تون باشه تا تازه بتونین کسب و کارتون رو راه بندازین و تخصص بالایی هم نیاز خواهین داشت. اکسکوینو مارکت بازاری است که روی شبکه هوشمند بایننس پیاده‌سازی شده و امکان انجام معاملات فوری و کاربر به کاربر را بدون واسطه و با کمترین کارمزد فراهم می کند. شما می‌توانید در اکسکوینو مارکت، در ۵ بازار متقابل بیت کوین ، اتریوم ، تتر و دای و همچنین بازار متقابل ریالی معاملات خود را انجام دهید. از دیگر قابلیت‌های این پلتفرم می‌توان به سفارشات آنی/محدود، حد سود و ضرر، سفارش‌گذاری OCO اشاره کرد. آنچه گفته شد تحلیل بسیار ساده‌ای از برخی از ارزهای دیجیتال بیشتر شناخته شده، از ابتدای پیدایش تا این لحظه بود. توجه داشته باشید که تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال برای یک تریدر موفق از مهم‌ترین عوامل است و تمامی اطلاعات ارائه‌شده در این صفحه می‌تواند برای تریدرهای این حوزه و تحلیل‌های آنها کاربردی و مفید باشد.

ارز دیجیتال چیست و چرا باید بخریم! کاریزما کاریزما-آکادمی حسینی فایننس

کشورهای زیادی کم کم به این حوزه روی آوردن و دارن از این فناوری در کارهای روزانه خودشون استفاده میکنن. همین چند وقت پیش بود کشور السالوادور بیت کوین رو بعنوان یک واحد قانونی پول برای داد و ستد در همه کارهای خودش انتخاب کرد. این بازار برای افرادی که با دانش و اگاهی وارد کار میشن بسیار سود ده بوده و شاید چند سال دیگه با خودتون بگین کاش عقل الانم رو چند سال پیش داشتم. این مقاله در مورد آموزش خرید ارز دیجیتال و آموزش فروش ارز دیجیتال هستش تا یاد بگیرین چطوری استارت خودتون رو در بازار رمز ارزها بزنین و از نحوهخرید ارز دیجیتالو نحوه فروش ارز دیجیتال آشنا بشین. اولین کاری که برای خرید بیت کوین بایستی انجام دهید، عضویت در یک صرافی است.

خرید ارز

کیف پول های دسکتاپ، موبایلی و آنلاین در زیردسته‌ی کیف پول‌های گرم قرار می‌گیرند و اما کیف پول های سخت افزاری و کاغذی در زیردسته‌ی کیف پول های سرد قرار می‌گیرند. این صرافی قصد دارد به زودی یک اپلیکشن موبایل را برای کاربرانش ایجاد کند. به گفته‌ی تیم والکس که عده‌ای از دانشجویان دانشگاه‌های شریف و تهران هستند، هدف اول والکس فراهم کردن یک بستر امن برای معاملات کاربران و دارایی‌های آن‌ها است. با این حال توصیه می‌شود در صورتی که سرمایه‌ی شما در ارزهای دیجیتال قابل توجه است حتما از کیف‌پول‌های سخت‌افزاری استفاده کنید.

  • در این روش، خرید و فروش ارز دیجیتال براساس قیمت‌های روزانه انجام می‌شود و صرافی به ازای تراکنش‌های انجام شده، کارمزد دریافت می‌کند.
  • این بازار برای افرادی که با دانش و اگاهی وارد کار میشن بسیار سود ده بوده و شاید چند سال دیگه با خودتون بگین کاش عقل الانم رو چند سال پیش داشتم.
  • بی واسطه، اتوماتیک و با بهترین نرخ رمزارزهای خود را مستقیم به دیگر ارزها تبدیل کنید.
  • اکثر ارزهای دیجیتال قیمت های بالایی ندارن و فقط تعداد کمی از اون ها مثل بیت کوین و اتریوم قیمت و ارزش بالاتری دارن و شما برای خرید یه واحد از این رمز ارزها باید سرمایه زیادی در کیف پول ریالی خودتون داشته باشین.
  • همچنین در کنار تمامی این ها بهره بردن از پشتیبانی ۲۴ ساعته باعث شده تا ما همواره پاسخگوی تمامی سوالات و مشکلات احتمالی کاربران باشیم.
یکی از معروف ترین استیبل کوین های دنیای ارزهای دیجیتال تتر نام داره که به پشتوانه آن دلار آمریکا است. با خرید ارز دیجیتال استیبل کوین میتونین سرمایه خودتون رو برای فعالیت در بازار های مالی مختلف، اختصاص بدین. قبل از خرید و فروش ارزهای دیجیتال بدونین که این بازار بالا پایین های خودش رو داره و همیشه قیمت ها صعودی نمیرن بالا بخاطر همین باید اون مقدار از سرمایه تون رو که بهش نیاز ندارین وارد این بازار کنین نه اینکه هر چی دارین بیارین. در اصل ارزهای دیجیتال از طریق پروتکل های پیچیده رمز نگاری تهیه شدن و نگهداری و انتقال اونا هم از طریق بستر اینترنت و شبکه بلاکچین صورت میگیره و شکل فیزیکی ندارن. دارندگان این کیف پول‌ها (اکسکوینو) به راحتی می‌توانند رمز ارز مورد نظر خود را به ارزهای دیگر تبدیل کرده و با ترید در این حوزه به کسب سود بپردازند.

گروه مالی کاریزما در حال حاضر متشکل از هشت شرکت تخصصی و بیش از ۴۰۰ نفر پرسنل فعال می باشد که زنجیره خدمات کاریزما را برای مشتریان گرامی ایجاد کرده اند. توکن‌ها دسته دیگری از ارزهای دیجیتال هستند که بر بستر یک پلتفرم مانند اتریوم یا ویوز و ایاس ساخته می‌شوند. آن‌ها بلاک چین جداگانه‌ای ندارند و برای اجرای تراکنش‌های خود از قدرت بلاک چین اصلی کمک می‌گیرند. رمز ارزها برای اجرای تراکنش‌های خود، مدل‌های مختلفی را به کار می‌گیرند.

فروش و خرید ماتیک پالیگان با ارز بومی‌اش به نام متیک با هدف افزایش مقیاس پذیری و سرعت شبکه اتریوم ایجاد شد. رمز ارز‌ها از پروتکل های رمزگرافیکی و یا کد‌های فوق‌العاده پیچیده برای رمز‌گذاری دیتاهای حساس و انتقال آن‌ها استفاده می‌کنند تا معاملات امنی را فراهم کنند. توسعه‌دهندگان رمز‌ ارزها این پروتکل‌‌ها را بر پایه اصول پیچیده ریاضیات و مهندسی کامپیوتر بنا کرده‌اند که آن‌ها را غیرقابل نفوذ می‌کند. این پروتکل‌ها همچنین هویت افراد استفاده کننده از رمز‌ ارز‌ها را مخفی نگه می‌دارد و ردیابی و پیدا کردن آن‌ها را برای هر کسی و هر دولتی دشوار می‌کند.

تا پایان سال 2020 با افزایش شمار کاربران، قیمت نیز در روندی صعودی پیش می‌رفت اما اتفاق اصلی در سال 2021 رخ داد. تا اواخر ژانویه 2021 قیمت BNB به 40 دلار رسیده بود اما از پایان ماه جهش‌هایش را آغاز کرد. باورکردنی نبود که در کمتر از چند روز قیمت بایننس کوین به 300 دلار رسید و با کمی تعدیل مجدداً به جهش‌های خود ادامه داد. در نیمه آوریل 2021 قیمت Binance Coin تا 600 دلار بالا رفته بود و باز هم توقف نکرد و در اوایل ماه می به 675 دلار رسید. در سال 2020 تعداد کاربران بازار ارزهای دیجیتال به طرز چشمگیری رشد کرد.

اما ارز دیجیتال این گونه نیست و بیشتر آنها بدون هر نوع پشتوانه فیزیکی منتشر می‌شوند. واقعیت این است که ساز و کار و بستری که ارزهای دیجیتال در آن فعالیت می‌کنند از ظرفیت بسیار زیادی برای رشد و فعالیت در صنایع و عرصه‌های مختلف برخوردار است. کیف پول کاغذی نیز که یک نوع کیف پول سرد به حساب می‌آید از خطرات سیستمی مثل هک شدن و یا نفوذ به اطلاعات مصون است. برای استفاده از کیف پول کاغذی معمولا علاوه بر امکان چاپ کلید عمومی و خصوصی امکان چاپ یک بارکد نیز برای کاربران فراهم شده است.

مزایای خرید ارز دیجیتال

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی