اخذ مجوز عفو کلیه جرایم بانک سرمایه از شورای پول و اعتبار

مدیرعامل صندوق پس انداز فرهنگیان گفت: برای احیای بانک سرمایه کارهای بزرگی انجام شده است و بانک سرمایه با حمایت بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در مسیر رنسانس، تنظیم و اصلاح است. این بانک با برنامه مشخص و با کمک دولت از حالت زیان دهی خارج شده و در افق 5 ساله حدود 10 هزار میلیارد تومان مثبت خواهد شد.

به گزارش ایسنا. دکتر حمیدرضا نجف پورکردی در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران که با حضور مدیرکل و روسای ادارات آموزش و پرورش به ریاست استاندار برگزار شد، گفت: در یک سال و نیم گذشته در صندوق ذخیره معلمان دستاوردهای بی سابقه ای رخ داده است. و برای اولین بار پس از 12 سال حق مالکیت کارگران حوزه فرهنگی به آنها اعطا شده است.» در قالب سهام بیش از 44 هزار میلیارد ریال سود حاصل شد.

مدیرعامل صندوق افزود: زمانی که از من برای مدیریت صندوق ذخیره دعوت شد، چندین اقدام کلیدی مبتنی بر دانش راهبردی در دستور کار قرار گرفت و اکثر آنها محقق شد.

وی در همین زمینه گفت: مطالبه یک میلیون و ششصد هزار نفر از اعضای صندوق فرهنگیان این بود که ارزش ملک را محاسبه و به ما بدهند که این خواسته دوازده ساله در یک فرآیند علمی جهادی است. کار و تلاش شبانه روزی حاصل شد.

نجف پور به زیان هنگفت بانک سرمایه که سال هاست ادامه دارد اشاره کرد و گفت: کارهای بزرگی برای احیای بانک سرمایه انجام شده است و بانک سرمایه با حمایت بانک مرکزی و بانک مرکزی در مسیر رنسانس، تنظیم و اصلاح است. وزارت امور مالی. اقتصاد.

وی افزود: طرح احیای بانک سرمایه تدوین و تصویب شده است به این معنی که این بانک با یک برنامه مشخص و با کمک دولت ظرف 5 سال از حالت زیان دهی خارج شده و حدود ده هزار میلیارد تومان مثبت می شود. ” “افق.”

نجف پور ادامه داد: با کمک بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار تصمیمی مبنی بر بخشودگی کلیه جرایم ناشی از اضافه برداشت از بانک سرمایه گرفته شد.

وی به مطالبات بیش از 6 هزار میلیارد تومانی صندوق از دولت اشاره کرد و گفت: با حمایت وزیر از تمامی سازوکارهای قانونی و توانمندی های دولت و مجلس برای وصول درخواست صندوق استفاده شد که این امر محقق می شود. ظرف دو سال بر اساس برنامه هفتم توسعه جمع آوری می شود.

مدیرعامل صندوق پس‌انداز فرهنگیان نیز بازگرداندن اعتماد فرهنگیان به صندوق را از دیگر وظایف مهم ارکان صندوق در یک سال و نیم گذشته دانست.

نجف پور همچنین گفت: در خصوص سیستم های مدیریتی اعم از رهبری، سیاست گذاری، بهره وری، پشتیبانی، هدایت و کنترل هلدینگ ها و شرکت های تابعه اقدامات اساسی صورت گرفته است تا همگان سیاست ها و اهداف راهبردی صندوق را دنبال کرده و به صورت هماهنگ کار کنند. . و روش هم افزایی.

وی افزود: در راستای مدیریت چالش های راهبردی صندوق سناد، برنامه راهبردی کاملی تدوین شده و در حال اجراست تا بر اساس عقلانیت سازمانی، مسیر کارآمدی، بهره وری و تعالی طی شود.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان تایید کرد: حداقل 50 درصد از برنامه های ذکر شده در این سند اجرایی شده است که نمونه بارز آن ارزش ملک است.

وی همچنین گفت: صندوق ذخیره شامل 4 ملک و بیش از 60 شرکت است و تمامی فرهنگیان حق دارند از وضعیت کامل آن مطلع باشند. از این رو در این مدت سامانه شفافیت را طراحی و پیاده سازی کرده ایم و سعی داریم در آینده اطلاعات قابل اشتراک گذاری را در اختیار سهامداران قرار دهیم.

همانطور که مدیرعامل صندوق ذخیره جامعه مدرسین مازندران گفت: در زمینه ساخت مسکن معلمان و طرح های مراقبتی و گردشگری اقداماتی انجام می دهیم و در برخی استان ها مانند اصفهان و مشهد نیز پروژه هایی اجرا شده است و در حال انجام است. آماده توسعه خدمات گردشگری در مازندران هستند.

وی به وجود ظرفیت‌های عظیم سرمایه‌گذاری به ویژه در حوزه اقتصاد دیجیتال، اقتصاد دریایی و معدن اشاره کرد و گفت: ما نیز آمادگی سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها را داریم، به‌ویژه که علاقه به اقتصاد دریایی و معدن یک امر مهم است. علاقه ویژه برای ما رهبر معظم انقلاب.

انتهای پیام/

منبع: https://www.isna.ir/news/1402092518134/%D8%A7%D8%AE%D8%B0-%D9%85%D8%B5%D9%88%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D8%AE%D8%B4%D8%B4-%DA%A9%D9%84-%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D9%85-%D8%A8%D8%A7%D9%86%DA%A9-%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D9%84-%D9%88-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B1

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی