احداث اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه علامه در سال تحصیلی جدید

احداث اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه علامه در سال تحصیلی جدید

عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اینکه برخی از گروه‌های این دانشگاه در سطح بین‌المللی هستند، بیان داشت: اخیرا یازدهمین همایش بین المللی زبانشناسی ایران را داشتیم. این همایش برای اولین بار در سال ۶۹ برگزار شد. شخصیت های این گروه تراز بین المللی هستند.

او گفت: اصلی ترین محور دانشگاه را در حوزه تحول علوم انسانی قرار دادیم. چرا که مطالعه مردم و رهبر انقلاب اسلامی است. علوم انسانی اگر موثر باشد متحول می شود. کسانی که فارغ‌التحصیل می‌شوند باید بتواند کنشکری و تاثیرگذاری داشته باشند.

معتمدی گفت: دانشگاه ارکان مختلفی دارد. سیاست ها باید معطوف به همه دانشجویان، کارکنان و اساتید باشد. سعی می‌کنیم بهترین امکانات را داشته باشیم. تلاش می‌کنیم با برنامه‌های متنوعی که داریم به مسئولیت پذیری دانشجویان کمک کنیم تا بر ارزش‌های جامعه حساس و بتوانند نقش آفرین باشند. 

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: خوابگاه‌های علامه پذیرای حدود ۴ هزار دانشجو است و سعی می‌شود از جهات مختلف در حالت استاندارد قرار داده شود. اما گاهی پذیرش خوابگاه بیش از ظرفیت است و مجبور می‌شویم با افزایش ظرفیت تقاضا را پوشش دهیم.

با بیان اینکه در حال حاضر خوابگاه متأهلی در این دانشگاه وجود ندارد، گفت: اولین خوابگاه متأهلی این دانشگاه برای سال آینده با ظرفیت حدود ۱۰۰ دانشجو در پردیس شماره ۲ این دانشگاه آماده بهره‌برداری است؛ یعنی از مهر سال آینده دانشجویان در این خوابگاه ها پذیرش خواهند شد.

وی یادآور شد: یکی دیگر از پروژه های ما در حوزه خوابگاه های متأهلی ساخت پروژه خوابگاهی ۱۶۰ واحدی است که از سال آینده ساخت آن را شروع خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی همچنین تجمیع دو خوابگاه پسرانه و دخترانه با ظرفیت ۴۰۰۰ نفری خبر داد و گفت: سال آینده دو پروژه خوابگاهی هر کدام با ظرفیت ۲۰۰۰ نفری ساخته خواهد شد. 

او اضافه کرد: درس ۲ واحدی را به صورت اختیاری در دستور کار قرار داده ایم و از سال تحصیلی جدید برای دانشجویان ارائه می‌شود که مهارت ورزی به شمار می‌آید.

معتمدی همچنین به شاخص های جذب اعضای هیأت علمی در دانشگاه علامه اشاره کرد و گفت: شاخص های جذب اعضای هیأت علمی این دانشگاه بسیار بالاست و ما تاکنون ۸۰ هیأت علمی جدید جذب کرده و حدود ۲۲ نفر نیز در فراخوان جدید جذب اعلام نیاز کردیم؛ اما به طور کلی نیاز ما برای جذب هیأت علمی در برخی گروه های آموزشی بسیار بالا است.

منبع: https://www.yjc.ir/fa/news/8673489/%D8%A7%D8%AD%D8%AF%D8%A7%D8%AB-%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%A8%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%85%D8%AA%D8%A7%D9%87%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF