آیا ۱۴۰۰ نظام قدیم برگزار می شود ؟

جالب است بدانید که داریوش در درس شیمی با همه خوشحالی و تشویق پدر جز نفرات آخر است و بقیه شیمی را بالای 60 درصد درست جواب دادهاند دلیل هم این بوده است که امتحان بسیار ساده و آسان برگزار شده است و بیشتر دانش آموزان نمره خوبی بدست آوردند. اینجوری سال دوازدهم وقت بیشتری برای یادگیری مباحث شیمی ۳ دارید و می تونید با خیال راحت تر شیمی دهم و یازدهم رو مرور کنید. اول اینکه بهت گفتم دیگه درسای اختصاصی یه ضریب 3 دارن و با توجه به اینکه درسای اختصاصی سخت تر از درسای عمومی هستن، توی برنامه ریزیاتون متناسب به پای عمومی و اختصاصی تون یه ضریبی بین 4 تا 6 در نظر بگیرید. عمومیا هم یکمی آسون تر هستن و هم اینکه اهمیت کمتری نسبت به اختصاصیا دارن. بچهها عمومیا همیشه بهشون ظلم واقع میشه. منم بهشون اول از همه خسته نباشید میگم.

با توجه به اینکه امسال اولین سالی هست که انتشارات مختلف کتاب های کمک درسی زیست یازدهم تجربی چاپ کردن و هنوز بعضی انتشارات معروف مثل نشر دریافت، فاگو و تخته سیاه هیچ کتابی برای زیست یازدهم تجربی منتشر نکردن، به محض چاپ شدن کتاب های جدید مناسب برای پایه یازدهم در سایت و کانال تلگرام مشاوران ۱۰۰ به شما اطلاع خواهیم داد. این که او چندمین نفر است مهم است نه درصدی که به دست میآورد. داوطلبایی که قصد ثبت نام کنکور را دارن باید قبل از تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری، ابتدا دفترچه ثبت نام کنکور سراسری را از سایت سنجش دانلود کرده و تمام شرایط و ضوابط نوشته شده در آن را مطالعه کنن تا ببینن شرایط شرکت در کنکور را دارن یا نه. به همین دلیل جوانان زیادی از ایران برای فرار از درس خواندن و کنکور دادن به هندوستان می روند و در دانشگاه های آنجا تحصیل می کنند؛ دانشگاه هایی که هزینۀ تحصیل در رشتۀ پزشکی و دندانپزشکی را به صورت یکجا و جرینگی می گیرند تا اگر دانشجویی اواسط تحصیل پشیمان شد و خواست انصراف دهد، آن ها پیشاپیش سود خود را کرده باشند !

به عبارتی ممکن است دقیقاً درصد نمرات خام کارنامه شما با درصد نمرات خام کارنامه دوست شما یکسان باشد. مادرش کارنامه را از دست او گرفته و با دیدن رتبه 6 او خیلی خوشحال میشود. حال مجدد آزمون 2 در همان کلاس برگزار میشود و این بار باز هم شما نمره 14 بدست میآورید. در سال ۸۰ کنکور نظام قدیم سه سال برگزار شد تا عدالت آموزشی برقرار شود. در ادامه بهترین منابع برای برنامه ریزی کنکور تجربی در ادامه آورده می شود دقت داشته باشید که بهتر بودن یک منبع درسی نسبت به سایرین مطلق نبوده و نسبی است و داوطلب بایستی با توجه به ویژگی هایخود و ارتباطی که با کتب و دروس مختلف برقرار میکند نسبت به انتخاب منبع اقدام نماید. پرمتقاضی ترین گروه آزمایشی شرکت کننده در کنکور سراسری گروه علوم تجربیه که هرساله تقریبا 50 درصد شرکت کنندگان کنکور رو تشکیل میده با توجه به تعداد متقاضیای این رشته و محدودیت ظرفیت رشته های این گروه آزمایشی رقابت سنگینی بین داوطلبای کنکور تجربی وجود داره. 1. در هر درس، از روی نمره یعنی همان درصد میفهمیم که وضع کلی چطور است.

وی افزود: پاسخنامه ۷۵ هزار نفر اول علوم ریاضی، تجربی و انسانی و ۱۰ هزار نفر اول هنر و زبان نیز پس از کارنامه در روز چهارشنبه ۳۱ تیرماه همزمان با انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته منتشر می شود. عاطفه کارنامه آزمون آزمایشی را با خود به منزل میبرد. در چنین شرایطی در یک آزمون راحت و ساده درصد 60 درصد زیادی محسوب نمیشود. مانند دروس عمومی که اکثرا بالا میزنند و همینطور در یک آزمون سخت درصد 40 درصد کمی محسوب نمیشود مانند درس ریاضی که اکثرا پایین میزنند. 3. برای حضور در جلسه کنکور داوطلبان باید علاوه بر موارد ذکر شده در بالا (پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط، لازم است اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس­دار) باید چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مدادپاککن و یک سنجاق و یا سوزن و همچنین ماسک (برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا) به همراه داشته باشد. داوطلبان حتما ساعت مچی همراه خود داشته باشند. به گزارش دیلی فوتبال؛ برخی منابع در توییتر ادعای تقلب گسترده ۲۵ هزار نفر از داوطلبان در کنکور ۱۴۰۱ تجربی را مطرح کردند که با واکنش سازمان سنجش به عنوان متولی برگزاری این آزمون سراسری در ایران همراه بود.

مواردی که همه ی آن در موسسه آموزشی حرف آخر موجود است! پکیج 5 روز با حرف آخر شامل 30 ساعت آموزش و حل تست و آزمون از تمامی دروس این موسسه میباشد که به عنوان هدیه میتوانید آن را دریافت کنید و با برنامهریزی دقیق در طی 5 روز بر روی 40 تست قطعی از بودجهبندی کنکور نیز مسلط شوید. پس یک پکیج کامل و متفاوت از سایر آموزشگاه ها پیش روی شماست. البته قبل از اینکه سراغ تست های حسابان برید، باید حتما کتاب درسی رو کامل بخونید و تمریناتش رو حل کنید تا مفهوم اصلی درس رو متوجه بشید. توصیه من بهتون اینه که حتما حتما از سامانه رپیدیو هم برای آزموش و هم برای مرور کمک بگیرین. توصیه من به شما اینه که قرابت و آرایه رو با هم کار کنید (روزای زوج) و درک متن عربی و درک متن زبان رو با هم (روزای فرد) توی برنامه ریزی کنکور خودتون جا بدید. مباحثی مثل قرابت، آرایه های ادبی، درک متن عربی و درک متن زبان درسهای مهارتی هستش. سوالات تخصصی و عمومی هر یک از پنج گروه آزمایشی ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی به صورت جداگانه طراحی می شوند و در قالب دفترچه های مربوطه در اختیار داوطلبان قرار می گیرند.

● زبان عربی: این درس دومین درسی است که در دفترچه کنکور عمومی مطرح میشود، این درس نیز شامل ۲۵ سوال از سه کتاب عربی دبیرستان است که سطح سوالات به شکل مشخصی از دستور و قواعد و معانی عربی است که با تمرین میتوانید به بودجه بندی سوالات عربی مسلط شوید. اما فراموش نکنید که برنامه ریزی برای هرکس منحصر به فرد است و این برنامه ریزی تنها یک نمونه است. هر روز درس فیزیکش رو با ساعت بالا بذاره توی برنامه مطالعاتی کنکور. اگه یکی شیمیش فوق العادس و اصلا مدال طلا داره ولی فیزیکش با فیزیک یه کاکتوس فرقی نداره، می تونه جای شیمی و فیزیکش رو عوض کنه. سومین درس در این دفترچه سوالات شیمی کنکور است. اشاره کرد. باتوجه به تعداد زیاد منابع کنکور سراسری هنر؛ توصیه می شود داوطلبان برای برنامه ریزی دقیق تر و آگاهی از نحوه طراحی سوالات تخصصی، به بررسی و تحلیل و ارزیابی دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور سراسری هنر سال 1400 و سال های گذشته بپردازند. توصیه میشود چهل الی پنجاه درصد زمان و انرژی خود را به جمع بندی مطالب قبلی و باقی زمان را به خواندن دروس جدید اختصاص دهید.

همان طور که اشاره شد، فرآیند ثبت نام و انتخاب رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری در ترم مهر و بهمن ماه در بازه های زمانی متفاوت صورت می گیرد که در این بخش، مراحل هر کدام را به صورت کامل بیان کرده ایم. ایشان در همان مصاحبه اعلام کردند امروز که کنترلها خیلی شدیدتر است، قطعاً از ساعت ۸ تا ۱۲ هیچ اتفاقی بر مبنای انتشار از دفترچههای کنکور نخواهد افتاد. در رشتههای متمرکز پذیرش دانشجو صرفاً با تأثیر از رتبه داوطلب در کنکور و بدون مصاحبه یا آزمون عملی میباشد. شما پس از به دست آوردن رتبه لازم، در تاریخ مشخصی باید امتحان عملی نیز بدهید.

از کجا متوجه شویم که در چه درسی وضعیت خوبی داریم؟ اگه قبلا ساعت مطالعه زیاد بالایی نداشتید، از تایم کم شروع کنید. 2)، حالا پس منطقیه که چهار یازدهم تایم مطالعه دروس اختصاصیت رو بدی به زیست شناسی که یه عددی تقریبا همونی که گفتیم میشه. فرض کن جزو گروه 2 هستی پس باید پنج ششم تایمت رو به درسای اختصاصی بدی. اما بچهها سعی کنید هیچ وقت دست به زیست شناسی نزنید؛ چون مهم ترین درس توی کنکوره. خیلی از بچهها هستن که میگن آقا ما توی روز 2 تا اختصاصی یا نهایتا 3 تا اختصاصی می تونیم بخونیم و بیشتر ازین کشش نداریم و خسته میشیم. انتخاب رشته یکی از تصمیمای مهمیه که اکثر ما تو نوجوونی باید بگیریم،تصمیمی که روی زندگی حرفه ای و آیندمون خیلی تاثیر میزاره.کنکور هنر به عنوان یه آزمون شناور و بین رشته ای یه گزینه برای هنردوستاست و در عین حال برای بچه های هنرستانی یه گذرگاه برای ادامه مسیر هنری! در سال های اخیر دانش آموزان به منابع آموزشی معتبر و انواع کتاب های تست خوب دسترسی داشته و با برنامه ریزی های حرفه ای نمره های خوبی در آزمون کسب می کنند. 4. اگر پشت کنکوری هستید و اهداف بزرگی پیشرو دارید، با تلاش بالای خود، عادات مطالعاتی صحیح و خرید پکیجهای کنکور پرش، کسب رتبه برتر دیگر رویای شما نیست.

کنکوریا بهشون زیاد توجه نمی کنن، حقم دارن خب. حالا با توجه به 1 ساعت و نیم مطالعه فرضی که داشتیم، بهتره که فقط نیم ساعتشو به نون شب اختصاص بدیم. یعنی اگه در درس زیست شناسی یازدهم وضعیت متوسطی دارید، بهتره از کتاب تست زیست شناسی خیلی سبز استفاده کنید. شیمی در اولویت دوم هستش و سعی کنن کمتر از 2 تا 1 ساعت و نیم نخونن و بعدش ریاضی فیزیک هستش که نباید کمتر از 1ساعت و نیم بخونن. داریوش در پاسخ سوال پدر میگوید که 60% شیمی را درست حل کردم. دسته بندی پرسش و پاسخ. به پاسخ نامه های اطرافیان نگاه نکنید. طبق دستور سرآشپزی که بهتون گفتم 2 ساعت و نیمش رو میدیم به زیست. اینجوری (یعنی اول یادگیری مفاهیم و جزئیات، بعدش تست زیاد و نکته برداری و آخر هم مرور نکاتی که نوشتی) خودت رو به بالای قلهی قرابت میرسونی و همه ی سوالاتش رو توی کنکور رنده میکنی.

همه داوطلبان از هر رشته تحصیلی میتوانند برای شرکت در کنکور تجربی ثبتنام کنند؛ اما اینکه چه منابعی باید برای آن مطالعه شوند و هریک چه ضریبی دارند، یا اینکه چه نکاتی را برای موفقیت در کنکور تجربی باید بدانیم و رعایت کنیم همه از مسائل مهمی هستند که نه تنها مورد نیاز داوطلبان تغییر رشتهای است بلکه حتی بخاطر نکات مهمی که در این مطلب به آن پرداخته شده توصیه میشود داوطلبانی که مدرک دیپلم ایشان تجربی بوده نیز مطالعه این مطلب را از دست ندهند. بعد از اینکه به خانه برمیگردد پدرش از او درخصوص آزمون سوال میکند که امتحان چطور بود و چند درصد صحیح زدی؟

جواب این است که سوالی که تعداد پاسخگوی صحیح به آن کمتر باشد. ولی اگر فکر کنیم که بلد هستیم، به حل آن پرداخته و پاسخ نادرست به سوال می دهیم. به نظر شما واکنش پدر داریوش چه خواهد بود علاوه بر اینکه خیلی خوشحال است که پسرش به 60% سوالات پاسخ صحیح داده است؟ شاید یکی از درسهایی که ضریب بسیار بالایی در کنکور تجربی ندارد، درس فیزیک باشد. شیمی کنکور تجربی شامل 35 سوال از سه کتاب شیمی 1، شیمی 2 و شیمی 3 است و پس از درس زیست شناسی، بیشترین ضریب را در زیر گروه ها دارد. بچههای ریاضی درس ریاضی شون ضریب 4 داره پس باید بیاد و جای زیست شناسی بچههای تجربی رو بگیره و چون ضریب درس فیزیک 3 و ضریب درس شیمی 2 هستش جای شیمی و فیزیک هم عوض میشه. بچههای تجربی بیشترین ضریب درسشون، درس زیسته. ولی با توجه به اهمیت ضریب دروس عمومی و تمایل و درخواست داوطلبان برای بررسی تستهای عمومی سایر رشتهها، کتابی جداگانه با عنوان «دور دنیا در چهار ساعت عمومی» منتشر شده که دربردارندهی تستهای عمومی داخل و خارج از کشور تمامی رشتهها (ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان) بوده و پُر واضح است که بررسی و واکاوی کتاب مذکور به تسلط داوطلبان بر دروس عمومی بیش از پیش میافزاید.

این بدین معنی است که در هر درسی که همه ضعیف باشند و تو قوی باشی تراز کنکور آن درس تو بسیار بالا خواهد بود زیرا همه اشتباه پاسخ میدهند و تو سایت ahmadikonkoor صحیح جواب میدهی. شیمی دارای 35 سوال است و داوطلبان باید در مدت زمان 35 دقیقه به سوالات درس شیمی پاسخ دهند. لذا پایه یازدهم در شیمی کنکور تجربی نقش مهمی دارد. محسن زارعی در گفتوگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: سوابق تحصیلی یا همان نمرات امتحانات نهایی دانشآموزان پایه دوازدهم در قالب وب سرویس و از طریق سامانهای تحت عنوان “ساهت” در اختیار سازمان سنجش قرار میگیرد.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی