آیا دکوراسیون داخلی در قیمت ویلا تاثیر دارد؟

سه صندلی برای این میز کانتر در نظر گرفته شده است. یک مبل دو نفره کوچک و میز عسلی ، مبلمان این دفتر کار را تشکیل می دهد. معمولا خانه های با سبک مدرن چیدمانی ساده دارند و فاصله و وسیله ها و مبلمان از هم و از دیوارها زیاد است. این درصد معمولا حدود یک در صد است، بعد از اینکه طرح خورده شده بار دیگر مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفت، روند انجام آن طی شده و در نهایت بعد از اتمام تحویل کارفرما داده می شود. در نهایت طراحی باید به گونه ای انجام گیرد که کارفرما بتواند هزینه های آن را پرداخت کند. یکی از زیباهایی نور در طراحی داخلی ساختمان انعکاس نور در محیط و کمک به زیباسازی فضا می باشد، البته تنها برخورداری از نور زیاد کافی نیست و گاهی تنها نیاز است که زاویه تابش و اجزای نورپردازی به درستی جایگیری شوند، همچنین مزیت دیگر استفاده و به کارگیری از عناصر نورانی بزرگ یا نشان دادن فضاییست که از آن استفاه می گردد.

از گلدان های تزئینی برای طراحی یک میز غذاخوری شیک و هماهنگ استفاده شده است. یک خانه طراحی شده با سبک دکوراسیون صنعتی را میتوان نسخه بازسازی شده از یک ساختمان صنعتی نیز دانست. نکته جالب در طراحی داخلی این ویلا استفاده از فرم های سیال است که در طراحی نمای بیرونی ساختمان نیز به صورت گسترده استفاده شده بود. در زمان های گذشته فضای داخلی منزل گسترده تر بود و معماری خانه دوبلکس در متراژ بالا کاربرد بیشتری داشتف اما امروزه به دلیل رشد جمعیت و افزایش هزینه ها، مهماران به طراحی خانه هایی از این نوع با فضای کوچکتر می پردازند.

نور عامل اصلی برای تماشا و استفاده از اشیاست و بدون نور هیچ کدام از عناصر و جزئیات معنی خاصی پیدا نمی کنند. مبل یکی از عناصر بسیار مهم و تاثیر گذار در چیدمان خانه محسوب می شود که باید در انتخاب آن دقت کرد. کاربری ساختمان تنها در نوع انتخاب وسایل و چیدمان تفاوت دارد و طبعا هزینه ها را متفاوت می کند، اما از نظر امکان کار، تمامی شرکت ها در زمینه طراحی داخلی ساختمان های مختلف کار می کنند، اما به طور کلی می توان ساختمان هایی را که توسط شرکت طراحی داخلی، طراحی شده و تعرفه طراحی داخلی آن ها مطابق با معیارهای سازمان نظام مهندسی تعیین می شود را بر حسب پیچیدگی و نوع سازه ساختمان به ۴ دسته تقسیم کرد. در ابتدا نیاز است، با مفهوم ویلا آشنا شوید، ویلا فضاییست که بیشتر برای استفاده شخصی مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین از نظر قواعد تعیین هزینه طراحی داخلی ۹۹ مشابه خانه های مسکونی است.

هر نوع یا بخشی از ساختمان بر اساس جزئیاتی که داراست تعیین هزینه می گردد، البته برخی از این جزئیات توسط سازمان نظام مهندسی تعیین شده و تعرفه مشخصی برای آن ها داده شده است، اما برخی دیگر به مرور زمان اضافه شده و هنوز تعرفه ثابت ندارند، در مورد ویلاها نیز هزینه طراحی داخلی ۹۹ مقادیر اعلام شده دارد که بر اساس نوع پروژه می توان به آن افزود یا از آن کم کرد، در اینجا سعی شده به جزئیات فعالیت هایی که توسط نظام مهندسی برای تعرفه دهی ویلا در نظر گرفته شده است، اشاره کنیم، آشنایی با این فضاها به شما کمک می کند تا ساخت و انتخاب را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و ضرر کمتری را متحمل شوید. در صورت برخورداری از خلاقیت در کنار علم این رشته می توان هر فضایی را به بهترین شکل طراحی نمود. معیار استاندارد هر پروژه جهت مشخص کردن هزینه طراحی داخلی به صورت درصدی برای هر پروژه متفاوت است و میزان ثابتی ندارد. از سرامیک کف با طرح تراورتن و ابعاد بزرگ در سراسر خانه، از سالن نشیمن گرفته تا راهرو استفاده شده است. پاسیو شیشه ای کوچک به فضای نشیمن ، منظره ای سبز و با نشاط هدیه داده است.

تا اینجا مشخص شد که طراحی داخلی امریست مهارتی و نیازمند ذوق و خلاقیت و در صورتی که طراح سابقه یا علم لازم برای این کار را نداشته باشد، نمی تواند نتیجه خوبی به مشتری ارائه کرده و او را راضی نگه دارد، به علاوه اشاره کردیم که طراحی داخلی، شامل طراحی همه بخش های یک ساختمان است و از آشپزخانه تا پارکینگ را می توان جهت طراحی به شرکت های حرفه ای طراحی داخلی سپرد، بنابراین هماهنگی این فضاها با یکدیگر امریست ضروری که باید به آن توجه داشت. این مسئله دست طراح را باز می گذارد تا در طراحی های خود هنر و ذوق خود را نشان دهند. تمامی دیوارهای این خانه به رنگ سفید در آمده اند تا به ایجاد روشنایی بیشتر به بزرگ تر نشان دادن فضای داخلی خانه بیش از پیش کمک شود. در حالی که استخدام یک متخصص برای ایجاد فضاهای ایده آل شما لزوماً ارزان نیست ، اما اغلب می تواند در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه شما شود به خصوص اگر شما از افرادی هستید که یک قطعه را خریداری می کنید و به محض ورود به خانه از خرید آن پشیمان می شوید. سطح خرید مردم، گرم کردن و خنک کردن فضای داخلی ، کاهش تعداد خانوار و …

فاکتورهای نهایی بر اساس میزان ساعتی که برای پروژه صرف شده مشخص می گردد، در محاسبه هزینه طراحی داخلی به شکل ساعتی دلایل گوناگونی مد نظر قرار می گیرند، اصلیترین این عوامل، نوع طراحی و موقعیت پروژه، مهارت و تجربه ای که طراح در این زمینه دارد، می باشند. هر طراح برای انجام طراحی یک پروژه معمولا زمان زیادی را صرف کرده و توقع دارد که درصد مشخص شده برای آن با هزینه استاندارد مطابقت داشته دکوراسیون داخلی منزل تهران باشد. معمولا در این طراحی ها از متریالی مثل چوب،استیل و پلاستیک هایی با رنگ روشن استفاده می شود. نوع مصالح و متریالی که در طراحی مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال دکوراسیون مدرن را نمی توان با متریال دکوراسیون سنتی طراحی و چیدمان کرد. نه تنها در بهتر دیده شدن فضا، بلکه گاهی رنگ می تواند جایگزین بسیاری از جزئیات و لوازم در چیدمان طراحی داخلی گردد. متراژ اصلی ترین نقش را در تعیین هزینه ها دارد و هر چه میزان آن بیشتر باشد، هزینه های طراحی بالاتر می رود. طراحی فضاهای داخلی یک ساختمان دربردارنده هزینه هایی برای کارفرماست که به عنوان حق الزحمه باید به طراح پرداخت شوند، این هزینه ها را به روش های مختلفی می توان محاسبه کرد، انتخاب روش امریست اتفاقی و بنا به شرایطی که طراح و کارفرما روی آن توافق ندارند، روش تعیین هزینه مشخص می گردد، تعرفه نهایی طراحی داخلی تمام فضاهای داخلی یک ساختمان را دربر می گیرد، یکی از روش های محاسبه هزینه طراحی داخلی روش محاسبه بر اساس متراژ و ابعاد است.

بیشترین تاثیر نوع ساختمان بر هزینه طراحی داخلی ۹۹تفاوت متراژ ها و همچنین زمانیست که هر پروژه برای خود صرف می کند، به عنوان مثال طراحی داخلی یک مدرسه کمتر از طراحی داخلی یک مرکز تجاری زمان می برد، بنابراین در صورت تعیین تعرفه ساعتی هزینه نهایی آن نیز کمتر می گردد، بنابراین هنگام انتخاب قرارداد هر دو طرف باید نکات مختلفی را در نظر داشته باشند. اما عوامل دیگری نیز در تعیین هزینه طراحی داخلی ۹۹ ویلا تاثیرگذار هستند، عواملی نظیر، طراحی تخصصی، به عبارتی هرچه طراحی انجام شده برای یک ویلا تخصصی تر باشد، هزینه نهایی افزایش خواهد یافت، طراحی فضا، در صورتی که طراحی تنها به چیدمان معطوف نبوده و باید فضا نیز دستخوش تغییراتی مانند حذف یا رنگ دیوارها شود، طبیعتا هزینه بالاتر خواهد رفت.

یک گیاه بالغ به فضای اتاق ، حسی نشاط بخش می دهد. بنابراین هر بخشی از فضای یک ساختمان که توسط طراحان مورد طراحی قرار بگیرد، برای تعیین تعرفه می تواند بر اساس فاکتور و معیارهای سازمان نظام مهندسی در زمینه طراحی داخلی مقدار سنجی شود، این کار باید توسط کارشناسان خبره یا با مشورت با کارشناسان با تجربه انجام گیرد. برای ویلا چه مواردی در تعیین هزینه طراحی داخلی ۹۹ مورد توجه قرار می گیرند؟ یکی از مزایای آن مشخص بودن تعرفه برای کارفرما و هماهنگ با بودجه اوست، مورد بعدی امکان تلفیق راحت این روش با سایر روش هاست، به عنوان مثال ساختمانی که از نظر زمانی طراحی داخلی آن میزان معینی ندارد را می توان بر اساس زمان و متراژ قرارداد بست. را شامل می شوند، بر اساس اینکه ساختمان در کدام گروه قرار دارد، تعرفه ای توسط نظام مهندسی تعیین شده که با نظر شرکت طراح و با توجه به شرایط ساختمان مواردی به آن اضافه یا از آن کاسته می شود و بعد از آن قرارداد مناسب برای شروع کار بسته می شود.

همان طور که گفته شد طراحی داخلی به معنی چیدمان و کنار هم قرار دادن اجزا و المان ها در یک ساختمان به طور هماهنگ و با هارمونی مشخص است. به عنوان مثال در مورد نقشه داخلی باید به گونه ای طراحی شود که انعطاف پذیر بوده و قابلیت هرگونه تغییر در چیدمان و اجزا به کار رفته را داشته باشد، نقشه های انعطاف پذیر معمولا از ارزش بیشتری برخوردار هستند. تعرفه درصدی بیشتر برای پروژه های بزرگ و زمان بر مناسب است، از این جهت که درصد نهایی پروژه معمولا میزان قابل قبولی می شود و از نظر اقتصادی هم برای کارفرما و هم برای طراح به صرفه می باشد. اما اگر تنها فاکتور زمان در این میان نامشخص باشد و نتوان زمانی که پروژه به پایان می رسد را مشخص کرد استفاده از روش ساعتی در کنار ثابت می تواند، انتخابی خوب و مطمئن برای قرارداد باشد، در این روش که همانطور که پیشتر گفته شد یکی از مناسب ترین روش هاست، معمار برای محاسبه هزینه نهایی باید هر دو روش را بعد از تخمین نهایی با هم ترکیب کرده و در نهایت میانگینی از هزینه هر دو یا مجموع هزینه را برای پرداخت در اختیار کارفرما بگذارد.

تیم تخصصی طراحی داخلی در درجه اول با توجه به نیاز مشتری یک نمونه سه بعدی از نیاز نسخه مورد پسند مشتری را می سازد و به او نشان می دهد که در نهایت هر دو از پروژه یک تصویر مشترک داشته باشند. گروه بعدی در طراحی داخلی ساختمان محل های پر رفت و آمد مانند دانشگاه ها، مدارس و مواردی از این دست می باشند و در نهایت گروه چهارم ساختمان هایی مانند رادیو تلویزیون، سینما، بیمارستان و… بر اساس متراژ و ابعاد ساختمان هزینه طراحی داخلی به چه شکلی تعیین می گردد؟ از دیگر مسائل اساسی در تعیین هزینه طراحی داخلی توان کارفرماست. در این مقاله اتود تصمیم داریم با هم تصاویر یک پروژه انجام شده طراحی دکوراسیون داخلی خانه مسکونی را تماشا کنیم و در خصوص بعضی از ایده ها و طراحی های انجام شده با هم کمی گپ بزنیم. در مورد اهمیت این دو فاکتور می توان گفت که در واقع حس و تاثیری که یک فضا بر مصرف کنندگان خود می گذارد به اندازه خوب بودن نتیجه کار حائز اهمیت است، بنابراین بعضی از عوامل که به دلایل مختلف نظیر در دسترس بودن، دید بیشتر یا استفاده بیشتر، بیش از سایر عوامل مورد توجه قرار می گیرند را باید با دقت بیشتری شناسایی و طراحی کرد.

ایجاد طرح شومینه در طراحی داخلی: استفاده از طرح شومینه در دکوراسیون داخلی سبب افزایش قیمت دکوراسیون داخلی می شود. یک تخته سنگ تراورتن روی پارتیشن چوبی به حالت شناور طراحی شده است تا یک دیوار تلویزیون جذاب را ایجاد نماید . تمام این موارد در تعیین هزینه طراحی داخلی ۹۹ نیز موثر می باشند. در این فضا یک اتاق مجزا برای والدین وجود دارد، که حمام و دستشویی نیز دارا است. ممکن است، طراح قراردادی را با کارفرما بسته و بعد از انجام قرارداد و تحویل ساختمان به طراح، نیازها و موارد بیشتری نسبت به قرارداد در آن به وجود آمده باشد که در این صورت تعرفه متفاوت خواهد بود و یکی از امتیازات محاسبه درصدی این مورد باشد، البته در مورد محاسبه تعرفه های اینچنینی باید از ابتدا با کارفرما مواردی برای تغییر قرار داد در میان گذاشته شود، در واقع کارفرما باید به این دانش رسیده باشد که ممکن است، تعرفه دریافتی نهایی توسط طراح با میزان مشخص شده اولیه متفاوت بوده و پرداخت نهایی را بر اساس این تعرفه در نظر بگیرد. یکی از مزایای استفاده از این روش برای محاسبه تعرفه دریافت کامل دستمزد بر اساس ساعت های صرف شده در طراحیست، همچنین رقابت مالی در این نوع قرارداد کاهش پیدا می کند، در واقع طراحی که بتواند زودتر از بقیه پروژه را به سرانجام برساند برای انجام پروژه انتخاب می شود، به علاوه کارفرما دغدغه ای در مورد ادامه کار نداشته و در صورت وجود پروژه های بعدی تنها ساعت پروژه در دست انجام را مد نظر قرار می دهد، به علاوه اگر به هر دلیل انجام پروژه زمان بیشتری ببرد، طراح نگرانی نداشته و طبق قرارداد خود هزینه کار بیشتر را دریافت می کند.

مزیت این کار نیز در این است که اگر طراحی زودتر از زمان پیش بینی شده به پایان رسید شرکت طراح می تواند بر اساس متراژ حق الزحمه خود را دریافت کند. البته بنا به نوع پروژه ممکن است، محاسبه تعرفه به شیوه ثابت مشخص شده توسط سازمان نظام مهندسی نیز انجام گیرد، همچنین در بعضی از پروژه های خاص تعرفه نهایی هزینه طراحی داخلی ۹۹ و آخرین مبلغ مشخص شده با ترکیب روش های فوق، درصدی، ساعتی و ثابت مشخص می گردد. در این مقاله قصد اریم ضمن معرفی جدیدترین مدل های دکوراسیون داخلی برای منازل ایرانی به بررسی ایده های مختلف در زمینه طراحی این سبک دکوراسیون بپردازیم. در ادامه ی محتوای خود در خصوص نحوه محاسبه هزینه طراحی داخلی سال 99 به بررسی و بیان مواردی در زمینه اصل نور پردازی در طراحی داخلی خواهیم پرداخت. قفسه هایی که با نور پردازی ، کتاب ها و وسایل تزئینی را در انتهای دیوار به نمایش می گذارند. در انتهای این تخت خواب، یک نیمکت طراحی شده که فضایی کاربردی محسوب می گردد. پس تا انتهای متن ما را همراهی بفرمایید.بدون شک یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین مسائل در زندگی هر شخصی مسکن و خانه ای است که در آن زندگی می کند.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی