آموزشگاه کنکور تنکابن – بهترین کلاس کنکور تنکابن برای مشاوره تحصیلی

این درس در زیر گروه 1 دارای ضریب 0، در زیرگروه 2 و 4 و 5 دارای ضریب 1 و در زیر گروه 3 نیز دارای ضریب 4 است. عربی دومین درس در دفترچه عمومی کنکور سراسری 1402 است که در تمامی زیرگروه ها دارای ضریب 2 بوده و شما می بایست ظرف مدت 20 دقیقه به 25 سوال طرح شده از مباحث مختلف آن پاسخ دهید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم لینک دانلود دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور سراسری علوم تجربی 1401 را در این مطلب قرار دهیم تا قدمی هر چند کوچک در جهت موفقیت شما داوطلبان گرامی و آینده ساز برداریم. اگر به گفته رهبر معظم انقلاب و سند چشمانداز قرار است ایران در منطقه الگو باشد بدون تسلط به زبانهای خارجی چگونه این اتفاق خواهد افتاد؟ که در دفترچه شماره دو سوالات دروس ریاضی و زیست شناسی و در دفترچه شماره 3 سوالات دروس فیزیک، شیمی و زمین شناسی قرار دارد. کلیه رشته های فوق از دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی برای دوره های روزانه، شبانه، پردیس خودگردان، موسسات غیرانتفاعی و پیام نور استخراج شده است و اکثر آن ها نیز در دانشگاه های آزاد و علمی کاربردی به دو صورت با آزمون و بدون آزمون ارائه می شود.

به گزارش ایسنا ، دکتر ابراهیم سوزنچی ضمن بیان این مطلب افزود: این به آن معناست که دانش آموزی که میخواهد وارد دانشگاه شود باید این سه مرحله را طی کند. آشنایی با روش صحیح مطالعه زبان انگلیسی می تواند شما را در حل صحیح و سریع تست های این مبحث یاری نماید. توجه داشته باشید که متقاضیان اقلیت های مذهبی (مسیحی، کلیمی و زرتشتی) می توانند در صورت تمایل نسبت به پاسخگویی به سوالات مرتبط با دین خود، در هنگام پر کردن فرم تقاضانامه اینترنتی ثبت نام، مذهب موردنظر خود را انتخاب نمایند. توجه داشته باشید که مهم ترین مبحث ادبیات در آزمون سراسری، قرابت معنایی است که داوطلبان می توانند با تست زنی مکرر، مهارت خود در پاسخگویی به پرسش های مرتبط با این موضوع را تا حد بسیار زیادی افزایش داده و در عین توجه به سایر موضوعات مرتبط با ادبیات فارسی از جمله لغات، املا، زبان فارسی و… جهت اطلاع از این موارد بر روی لینک های مربوطه کلیک کنید.

در همین چند سال که تا حدی این طرح اجرا شده، مشکلات تازه ای خودنمایی کرد که البته از قبل هم قابل پیش بینی بود. نحوه طراحی تست های زیست شناسی، مبتنی بر تحلیل، تصویرسازی، توصیف و حل مساله است و داشتن مهارت در هر یک از فنون ذکر شده، می تواند در نوع خود موثر واقع گردد. در کنکور سراسری دو مجموعه سوال طرح می گردد و متقاضیان باید در مدت زمانی معلوم شده، به تعداد مشخصی سوال که در قالب دو دفترچه عمومی و اختصاصی ارائه می شوند، پاسخ دهند. با توجه به افزایش تعداد متقاضیانی که نسبت به ثبت نام کنکور سراسری در گروه آژمایشی علوم تجربی اقدام می کنند، علاقه مندان باید برای قبولی در این گروه آزمایشی یک برنامه ریزی کنکور تجربی هدفمند و اصولی داشته و در کنار آن به مطالعه بهترین منابع کنکور تجربی نیز بپردازند. نتایج کنکور سراسری 97 می تواند نقش بسزایی در آینده تحصیلی و شغلی داوطلب رقم بزند، از این رو هم داوطلبان و هم خانواده های آنان در زمان اعلام نتایج کنکور 97 استرس و نگرانی بالایی دارند. این روش مطالعاتی، تاثیر به سزایی بر روند رو به پیشرفت داوطلبان و افزایش شانس قبولی آن ها در کنکور سراسری 1402 خواهد داشت.

همان طور که می دانید یکی از عوامل تاثیر گذار بر کسب موفقیت در آزمون سراسری، انجام برنامه ریزی کنکور صحیح و اصولی است و داوطلبان برای این که بتوانند برنامه ریزی های بلند مدت و کوتاه مدت مناسبی را برای خود طراحی کنند، نیازمند کسب آگاهی در خصوص بودجه بندی سوالات آزمون گروه آزمایشی خود هستند. همان طور که اشاره شد، لازم است متقاضیانی که قصد شرکت در آزمون سراسری را دارند از بودجه بندی دروس امتحانی مطلع باشند تا بتوانند برنامه ریزی و مطالعه دروس خود را دقیق تر انجام داده و به این ترتیب زمان و انرژی خود را مدیریت کننند. از آنجایی که کنکور تجربی به دلیل وجود داوطلبان زیاد به مراتب سخت تر از کنکور رشتههای دیگر است. تست زنی زیاد و مراجعه به پرسش های چهارگزینه ای دین و زندگی کنکور سال های گذشته می تواند به داوطلبان در آشنایی با شیوه روتین طراحی تست های این درس در آزمون سراسری کمک نماید.

فرجی گفت: مادامی که شیوه سنجش ما معیوب است، مسیر رسیدن به سنجش هم طبیعی نخواهد بود و از راه های درستی به مسیر درست یادگیری نخواهیم رسید چراکه در این شیوه معلم هم احساس میکند که یادگیری دانش آموز برای دست یافتن به نتیجه مطلوب در کنکور سایت ahmadikonkoor سراسری است. این فصل شامل توضیحاتی در خصوص موارد زیر می باشد. این فصل از دو بخش تشکیل شده است که بخش اول راهنمای عملی انتخاب رشته و بخش دوم آشنایی با مقررات انتخاب رشته می باشد. همچنین به هر یک از شرکت کنندگان یک پاسخنامه و دو دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی ارائه می گردد که دفترچه سوالات عمومی شامل دروسی همچون زبان و ادبیات فارسی،زبان عربی، فرهنگ و معارف اسلامی و زبان انگلیسی می باشد و همچنین زمان پاسخگویی به این 100 سوال، 75 دقیقه اعلام شده است.

به منظور رفاه حال داوطلبان در ادامه شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور 1400 ارائه شده است . در نتیجه، تا حد امکان دروس مشکل همچون فیزیک، ریاضی و شیمی را در فصل تابستان در برنامه ریزی تابستان کنکور 1400 خود بگنجانید. تحلیل فیزیک کنکور 1401 نشان داده است که مبحث فیزیک و اندازه گیری(فصل 1) دهم مثل هرسال 1 سوال در کنکور داشته است. پس از گذشتن 75 دقیقه از شروع آزمون سراسری و اتمام مهلت پاسخگویی به سوالات عمومی کنکور ریاضی، دفترچه سوالات اختصاصی این گروه که با پرسش های درس ریاضی آغاز می شود، در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و باید به 135 سوال که به ترتیب شامل درس های ریاضیات، فیزیک و شیمی است پاسخ داده شود. مبحث گیاهی حدود 20 درصد از سوالات را به خود اختصاص می دهد و مشکل اکثر داوطلبان همین بخش است و سخت بودن مبحث گیاهی به این دلیل است که همه ی مباحث به صورت یکجا در یک کتاب آورده نشده است و علاقه طراحان ، تالیف تست های ترکیبی از این بخش است. معمولا داوطلبان این گروه آزمایشی توجه زیادی به این درس نداشته یا به دلیل عدم آشنایی با بهترین روش مطالعه ریاضی برای کنکور، از عملکرد قابل قبولی جهت پاسخ به سوالات این درس برخوردار نیستند.

چندین سال است که در هنگام ثبت نام کنکور سراسری شاهد نام نویسی بیشترین تعداد متقاضیان از میان گروه آزمایشی تجربی هستیم و می توان گفت که این روزها، بازار تقاضای ادامه تحصیل در رشته های کنکور تجربی، بیشتر از سایر رشته های دانشگاهی است. موفقیت در کنکور سراسری تجربی و پذیرش در رشته های تراز اول مرتبط با آن مانند پزشکی، دندانپزشکی، فیزیوتراپی، پرستاری، مامایی و… داوطلبان باید مراقب مخدوش نشدن برگه پاسخنامه خود با الکل یا ژل ضدعفونی کننده باشند و تا حد امکان زمانی که پاسخنامه در اختیار داوطلبان است، از ژل ضدعفونی کننده یا الکل استفاده نکنند.

همچنین در کنکور سراسری 1401 برای افرادی که از سهمیه بهیاران استفاده کرده اند دفترچه اختصاصی در نظر گرفته شده است که شامل 35 سوال در 20 دقیقه فرصت پاسخگویی می باشد. در حین آزمون، شما با دو دفترچه مجزای پرسش های عمومی و اختصاصی مواجه می شوید و به ترتیب، 75 دقیقه و 180 دقیقه برای پاسخگویی به سوالات هر دفترچه فرصت خواهید داشت. کنکور گروه آزمایشی علوم انسانی نیز متشکل از 2 دفترچه دروس عمومی و اختصاصی می باشد. ادبیات اولین درس در دفترچه پرسش های عمومی کنکور با ضریب 4 در تمامی زیرگروه ها می باشد و شما به مدت 18 دقیقه فرصت پاسخگویی به 25 سوال سوال مربوط به آن را خواهید داشت.

یکی از مهم ترین ترفندهای موفقیت در آزمون سراسری، داشتن آشنایی کافی با بودجه بندی کنکور، تجزیه و تحلیل نحوه طراحی سوالات کنکور و شناخت مباحث و سوالات پرتکرار می باشد که احتمال طرح پرسش چهارگزینه ای از آن ها بیشتر از سایر بخش های کتاب درسی است. در نتیجه می توان اذعان نمود که یکی از مهم ترین روش های پیروزی در این ماراتون بزرگ، داشتن بیشترین آمادگی ذهنی و بالاترین سطح شناخت نسبت به سیاست های طراحی تست آزمون سراسری تجربی است. توجه داشته باشید داوطلبانی که در هنگام ثبت نام کنکور سراسری، گروه معارف اسلامی و اصول فقه و عقاید را انتخاب کرده اند، به جای دفترچه اختصاصی کنکور انسانی، باید دفترچه این گروه را دریافت کنند. برای انجام این امر، ابتدا باید مطلب را مطالعه کرده و سپس در زمان مختص به خود خلاصه آن را از مباحثی که آموختید، یادداشت کنید. اما سؤال اینجاست که از این تعداد چند نفر موفق میشوند تا به آنچه در ذهن دارند، برسند. در این آزمون رقابت بسیار سخت است و کسانی موفق میشوند که تمامی سعی خود را می کنند و از همه فرصت ها به خوبی استفاده می کنند.

پس با یک برنامه ریزی دقیق و اصولی میشه نتیجه بسیار مناسبی رو برای کنکور 1400 رقم زد. با دانلود دفترچه B بهترین منبع سوالات کنکور رو داشته باشید. توجه داشته باشید که در دوران جمع بندی می توانید با استفاده از دانلود دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور سراسری علوم تجربی و حل تست های آن و همچنین شرکت در آزمون های آزمایشی کنکور سراسری خود را برای رقابت با دیگر شرکت کنندگان آماده کنید. کنکور سراسری 1402 بر اساس محتویات کتب نظام آموزشی جدید یا 3-3-6 طراحی می شود و متقاضیان می بایست با بررسی نکته به نکته منابع آموزشی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم، رویه آماده سازی خود برای شرکت در آزمون سراسری را به نحوی احسن تکمیل نمایند. در همین حین سید جلال موسوی مدیرکل سیاستگذاری حوزه آموزش و پژوهش شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت و گویی با ایسنا، با تاکید بر اینکه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تغییرات کنکور لغو نشده است، اظهار کرد: کمیسیون آموزش مجلس، سخنگوی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست که در مورد تکذیب یا تایید این مصوبات اظهار نظر کند. زیست شناسی، سومین درس موجود در دفترچه اختصاصی این گروه آزمایشی با 50 سوال می باشد که شرکت کنندگان نیز 36 دقیقه فرصت دارند تا به سوالات آن پاسخ دهند.

مطابق با این اطلاعیه، افرادی که در کنکور ثبت نام کرده و در آزمون شرکت کرده یا نکرده اند، می توانند در اواسط مرداد ماه بدون پرداخت هزینه، انتخاب رشته کنند. چنانچه در هر یک از مراحل ثبت اعتراض با مشکلی مواجه شدید، می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره تماس حاصل فرمایید. چگونه می توانم مشاوره بگیرم ؟ متقاضیانی که قصد شرکت در کنکور را دارند، می بایست با توجه به اهمیت هر مبحث در بودجه بندی، نسبت به برنامه ریزی درسی خود اقدام کنند تا بتوانند از زمانی که در اختیار دارند به طور بهینه جهت مطالعه دروس خود استفاده نمایند. با بررسی بودجه بندی سوالات مطرح شده در کنکور سال های مختلف، می توان از اهمیت مباحث مختلف درسی آگاه شد.

تمامی داوطلبان چه آنهایی که سطح مبتدی هستند و چه داوطلبانی که تمامی مباحث را میدانند به راحتی با آموزشهای استاد شیروانی درس شیمی را یاد میگیرند. حاضرین در جلسه آزمون بلافاصله پس از اتمام کنکور هنر، تمایل دارند بدانند که پاسخ هایی که به سوالها داده اند، درست می باشد یا خیر و بر اساس آن ها چه درصد دروسی را کسب کرده اند. روزنامه اعتماد نوشت: «رازی مگو که همه مردم شهر نزدیک به یک سال درباره آن حرف میزدند اما پس از فشردن دکمه ضبط صدا، سکوت پیش میگرفتند تا درست در یک هفته مانده به کنکوری تازه؛ حالا همه نگران تکرار اتفاق بیسابقه سال پیش هستند و شاید همین نگرانی هم بسیاری را به گفتوگو و ضبط صدایشان راضی کرده است. حالا نوبت فیزیک فرا می رسد که سوالات آن را به راحتی پاسخ بدهید، مطالب آن را خوب به خاطر بیاورید، و در حل تست های آن متمرکز باشید. علتش هم اینه که ریاضی ضریبش یک هست و تاثیر چندانی نداره، ولی اگه از حالا شروع میکنی و پایه ی ریاضی قوی داری، بهت توصیه میکنم ریاضی ها رو هم تو برنامه بزار. در ادامه متن برای هر یک از دروس مذکور منابع مفیدی رو معرفی نموده ایم.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی