آشنایی با کنکور هنر و زبان و جزئیات آنها

نیازی به جلوتر کار کردن ندارد. سوالات را به ترتیب دفترچه پاسخ داده و از نگاه کردن به سوالات بعدی خودداری کنید، زیرا با این کار تنها استرس خود را زیاد می کنید. سیدصالحی افزود: سازمان سنجش متولی طراحی سؤالات کنکور است و منابع آزمون را کتابهای درسی معرفی میکند، اما هماکنون دهها نامه از سراسر کشور از سوی معلمان، کارشناسان و مؤلفان کتابهای درسی برای بنده ارسال شده است که نسبت به طراحی سؤالات درس ریاضی معترض هستند و این پرسش را مطرح میکنند که چرا محوریت کتابهای درسی بهعنوان منابع طراحی سؤالات رعایت نشده است. منابع معرفی شده از سوی سازمان سنجش به شرح زیر است.

اما در روزهای تعطیل شروع مطالعه شما دیرتر از ساعت 8نباید باشد. این جزوه شامل تمامی فصول زیست دهم است که در 28 صفحه تهیه شده است. پس از انتخاب نوع سریال ثبت نام، صفحه ای برای شما نمایان می شود که باید اطلاعات خواسته شده را در آن وارد نموده و کلید “تایید وادامه” را بفشارید. برای همین بهتر است در سال کنکور تجربیات دانشجویان رشته های پزشکی و دندان و دارو را بشنوید اما مسیری متفاوت از آنها با کمک مشاور تخصصی رشته تجربی برای خود بسازید. بلکه باید متفاوت عمل کنی تا متفاوت نتیجه بگیری . در اولین قدم برنامه ریزی باید زمان های خالی خود را در طول یک روز و هفته مشخص کنید.

سازمان سنجش آموزش کشور به داوطلبان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ برای بار سوم فرصتی برای ثبتنام داده است که از امروز آغاز شد. دانشگاه هنر تبریز در مهر سال 1378 تاسیس می شود و در ابتدای تاسیس 241 دانشجو در رشته های طراحی صنعتی، فرش و معماری پذیرش می کند. برای همین اگر هدفی واقعی در سر دارید بهتر است از مشاور متخصص و با سابقه در سال کنکور استفاده کنید. یکی از مهم ترین اقدمات در رشته تجربی در سال کنکور، مهندسی تراز برای کسب یک رتبه خوب می باشد. ما همیشه با مشکل کمبود زمان مواجه هستیم غافل از اینکه افرادی که توانسته اند نتیجه خوبی در کنکور های سال قبل بگیرند زمان خود را افزایش داده اند. بهترین راه این است که فقط در صورت وجود مشکلات جدی در یک درس به صورت رفع اشکال از دبیر خصوصی استفاده کنید.

آزمون بسیار سخت ، وقت گیر ، غیر استاندارد و بسیار غیر نرمال بود. شفیعپور فومنی افزود: سطح سؤالات مبحث درک عمومی هنر کنکور خوب بود؛ اما درس ریاضی با سالهای قبل متفاوت و بسیار سخت بود. حجم بالای مطالبی که باید مطالعه شود، زمان کم، رقابت بالا و نفس گیر همه اینها در سال های کنکور جریان دارد و قسمت بد ماجرا در این است که دانش اموز خودش راسرگرم کلاس های متفاوت کنکور می کند. چرا که اگر در رشته تجربی رتبه شما 2000 شود و یا 20 هزار دیگر تفاوتی با هم ندارد و نمی توانید به رشته ای که علاقه دارید، دست پیدا کنید. حرف آخر برای مطالعه مفاهیم به روش صحیح، مطالب را به صورت انیمیشنسازی در اختیار دانشآموزان قرار میدهد. سعی کنید این کار را تا چندین بار انجام بدهید و در هر بار، سرعتتان را بیشتر کنید. با این کار مشاور در جلسه مشاوره و برنامه ریزی درسی تمامی روند هفته تو رو بررسی می کنه و می تونه مشکلات تو رو متوجه بشه و برای اونها راهکار ارائه بده . در ابتدا باید قبل از هر جلسه مشاوره کنکور تجربی، هدف بلند مدت داوطلب مشخص شود تا بر مبنای ان برنامه ریزی صورت پذیرد.

سوالی که اکثر اولیا از من می پرسند این است که آیا برای قبولی در کنکور سراسری حتما سایت ahmadikonkoor باید مشاور داشت؟ تابع و مثلثات مادر ریاضیات هستند و در کتاب ریاضی هر 3سال دبیرستان حضور دارند. سپس زمان حضور در مدرسه و یا کلاس های درسی خود را مشخص کنید و زمان استاندارد برای رفت و آمد را در نظر بگیرید. این تکنیک ها را شما باید از افراد باتجربه و یا اساتید خبره و یا رتبه های برتر سال های گذشته یاد بگیرید که اغلب در کلاس کنکور و آموزش کنکوری آموزش داده می شود. سال کنکور سالی سخت و طاقت فر سا است.

مسلما کمتر از این میزان تست باعث می شه در جلسه کنکور دچار سردر گمی بشی و بخوای برای جواب دادن به هر سوال کلی زمان بذاری و فکر کنی اما اگر تعداد تست مناسبی در هفته داشته باشی در جلسه آزمون سراسری ات با تمرکز کامل می شینی و تست ها رو پاسخ می دی چون تسلط کامل و کافی داری. اما اگر سودای قبولی در کنکور تجربی رو در سر داری هم باید کیفیت مطالعه و تست زنی ات رو افزایش بدی وهم باید تعداد او رو به حد مناسب برسونی. خلاصه به خاطر این مسائل حس میکردم اعتماد به نفسم کم شده بود و بعد دانشگاه هم توی مواردی این رو حس میکردم، و این چند روزه هم که در مورد کنکور تحقیق می کنم بهش فکر کردم، البته تا حد تقریبا زیادی سال ها کمالگرا بودم و این گاها اشک منو در میاورد که خب خداروشکر بعدها فهمیدم چه سم خطرناکی هست و مدت هاست کمش کردم ولی خب باید مراقب باشم توی ایامی که برای کنکور درس میخونم به حداقل برسونمش، هرچند برای یه کمالگرا که سال ها اون مدلی زندگی کرده واقعا آسون نیست، اما باید واقع بین بود و تغییر پذیر. مسلما کیفیت خیلی بهتر از کمیت می باشد اما میزان مطالعه تو اگر کمتر از حد عادی باشد دچار مشکل می شوی بنابراین درسال دهم حدودا هفته ای 50 ساعت مطالعه، در سال یازدهم تجربی هفته ای 65الی 70 ساعت مطالعه و در سال دوازدهم کنکور تجربی هفته ای 85تا90 ساعت مطالعه ضروری است.

بعد از تغییر رشته به هنر شما می توانید، با در دست داشتن مدرک تغییر رشته به هنر و کارنامه قبولی در 4درس گفته شده در “پیش دانشگاهی هنر” ثبت نام نمایید(البته در مورد عدم کسب نمره قبولی در یک یا دو درس با توجه به جنسیت هنرجو و نمره درج شده در کارنامه، معمولاً راهکارهایی وجود دارد!). هدف کوتاه مدت یعنی بدانید در طول مدت یک هفته می خواهید چه مباحثی را مطالعه کنید، به چه درصدی در آزمون دست پیداکنید، ساعت مطالعه خودتان را چه میزان قرار است افزایش دهید. اما مهم ترین موضوع در نتیجه گیری در رقابت 700هزار نفری کنکور تجربی، بحث تجربه و تخصص می باشد. مسلما فردی که خود تازه دانشجو شده تجربه کافی در امر مدیریت زمان، افزایش هوش هیجانی، برنامه ریزی حرفه ای و …

پس در سال دهم توسط کتاب جامع مهر و ماه روی این دو مبحث مسلط شو. اگر چند سال پیش قصد داشتید که مهارت های تست زنی و دروس کنکوری را یاد بگیرید، برای استفاده از مهارت و تجربه اساتید باید به صورت حضوری به کلاس ها مراجعه می کردید که این کار زمان، انرژی و هزینه بالایی از شما می گرفت، در صورتی که امروزه با گسترش اینترنت و روش های آموزش مجازی دیگر لازم نیست تا شما وقت تان را برای رفت و آمد بگذارید، تنها با استفاده از فیلم کنکور می توانید مطالب و مواردی که نیاز است را یاد بگیرید. شما با کمک گرفتن از این تکنیکها و راهنمایی استادان برتر در مجموعه پرواز میتوانید علاوه بر آموختن کامل مباحث درسها، اصول و شیوههای برتر تستزنی برای کنکور را بیاموزید.

هر کدام از این دورهها ظرفیت پذیرش مختص به خود را دارد که در جدول زیر میتوانید میزان ظرفیت دورههای مختلف پذیرش داوطلبان رشته هنر را به ترتیب ببینید. می خواهد چه اقدامی انجام دهد و انتخاب مقصد یعنی بداند در انتها می خواهد چه چیزی به دست آورد. بررسی ها نشان داده است که اکثر افراد شرکت کننده در کنکور نسبت به آینده شغلی رشته ای که در آن کنکور تجربی می دهند آگاه نیستند. سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید… که در ادامه هر آنچه برای مراحل اولیه موفقیت و قبولی کنکور تجربی نیاز دارید را توضیح می دهیم و در صورت داشتن هر گونه سوال مشاوره ای می توانید در واتس آپ با ما در ارتباط باشید. در مهندسی تراز دروس عمومی هم باید میانگین سه درس عمومی 50 باشد و یک درس به انتخاب دانش اموز که در آن تسلط بیشتری دارد به عنوان درس شاخص قرار بگیرد. برای این درس در سال دهم تکنیک های reading و cloze رو حتما کار کن و سعی کن هر شب 30 دقیقه قبل از خواب به این موضوع بپردازی تا در سال دوازدهم به تسلط عالی برسی . همچنین در سال دهم حتما لغات زبان یازدهم و دوازدهم رو هم مرور کن .

برنامه ریزی باید اصولی و قابل اجرا باشه اما باید سرعت مطالعه ات رو به کمک مشاورت افزایش بدی تا بتونی مطالب رو سریع تر بخونی و باز های بیشتری برای تست زنی داشته باشی. دانش آموزان رشته تجربی اگر در مطالعه خودشان تداوم و استمرار نداشته باشند، مسلمان نتیجه گیری امکان پذیر نیست. اما برنامه ریزی باید به نحوی باشد که پیشرفت شما را در بر داشته باشد. کلاس آنلاین کنکور امتیازات زیادی را در خدمت شما می گذرد به طور مثال دیگر نیاز به رفت و آمد نداریم و با اینترنت به کلاس و آموزش ها می رسید. برگزاری کلاس بهصورت آنلاین و امکان ارتباط زنده با مدرس و تعامل با سایر دانشآموزان، صرفه اقتصادی، مشاوره و پشتیبانی 24 ساعته، ارائه جزوه، تمرین و تکلیف و برگزاری آزمونهای آنلاین از جمله مزایای تاملند است. کلمات کلیدی مهم سایت: قلم چی، کانون، تخمین رتبه کنکور، کانون قلم چی، آزمون آنلاین درسی. مدیریت زمان برای مطالعه حجم زیاد و سنگین مطالب، مرور چندین باره هر درس، استفاده از روش های تست زنی در آزمون های آزمایشی، افزایش درصد و تراز در آزمون ها، مدیریت روحیه، شناسایی نقاط ضعف و رفع آنها و… همونطوری که گفتم در سال دهم باید مباحث مرتبط به سال یازدهم و دوازدهم رو هم بخونی و تست بزنی.

مجموعه هایی که پیشنهاد می شود برای کسب بهترین نتیجه در کنکور با هم تهیه و مطالعه شوند. نیاز سریع به راهنمایی های یک مشاور متخصص رشته تجربی داری تا یاد بگیری که چجوری باید زمانت رو مدیریت کنی و با چه روش هایی تست بزنی تا بتونی به این میزان تست برسی البته که کیفیت مطالعه و تست زنی ات هم باید بالا باشه اما راهکار داره که باید مناسب با هدف و وضعیت درسی ات بررسی بشه و مشاوره بشی. یا مثلا اگر بخواهیم درباره تحلیل فیزیک کنکور پایه یازدهم تجربی صحبت کنیم آمار به این صورت است. همه و همه عواملی هستند که ضرورت استفاده از مشاوره کنکور تجربی را نشان می دهد.

شما ابتدا با توجه به رشته ای که میخواهید انتخاب کنید و زیرگروه آن رشته و ضرایب آن، باید برنامه ریزی خود را طبق اهمیت آنها برنامه ریزی کنید. همچنین زیر گروه ها در انتخاب رشته سراسری نیز اهمیت بسیار بالایی دارند. آیا لازم است در آزمون های آزمایشی شرکت کنیم ؟ همگامی با مدرسه و یا برنامه آزمون ها قاتل زمان است و مسلما تو باید همیشه ده گام از این دو جلوتر باشی. با اینکار برای خودت زمان اضافه می خری البته لازم نیست که برای همه دروس اینکار رو انجام بدی در ادامه بهت می گم که برای هر درسی چه مباحثی رو لازمه که جلوتر از مدرسه و دبیر کار کنی. آیا در کنکور ۱۴۰۱ دروس تخصصی رشته هنر حذفیات دارد؟ این زیر گروه برای علاقه مندان به رشته شیمی و دارو سازی مفید می باشد. اگر در آزمون عملی شرکت نکنید به معنای انصراف شما از تحصیل در آن رشته می باشد. هدف کوتاه مدت معمولا یک هفته برنامه ریزی درسی داوطلب را در بر می گیرد. توجه اصلی طراحان سوال در قواعد بر دینی دوازدهم بوده است و سوال ۴۷ سوال نسبتاً مرسوم در قواعد ۵ سال اخیر کنکور سراسری بوده است. اشاره کرد که علاقه و قدرت یادگیری دانشآموز در این مباحث از نکات دارای اهمیت است.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی