هوش مصنوعی فرصت رقابت و تجاری سازی ایجاد می‌کند

هوش مصنوعی فرصت رقابت و تجاری سازی ایجاد می‌کند

علیرضا رهایی، سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر در همایش ملی اقتصاد دیجیتال در انقلاب صنعتی چهارم که در دانشکده پلیمر برگزار شد بیان داشت: اگر توجه کنیم به تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با تلاش‌مجدانه و جهادی در اقتصاد مقاومتی، مشاهده می‌کنیم که این تاکیدات باعث شده تلاش های زیادی در جهت استقرار اقتصاد دانش بنیان در کشور شکل بگیرد. واژه اقتصاد مقاومتی تعریف شده و مولفه های آن به بحث گذاشته شده و مقدمات اجرایی آن انجام شده است.

او با تاکید بر اینکه این نشست بستر مناسبی برای تحقق این هدف مهم و تحول آفرین در کشور است، افزود: برای تحقق اقتصاد هوشمند چهارچوب های خاصی در جهت تجارت الکترونیک، توسعه شتاب دهنده های کسب و کار و خرید و فروش محصولات از طریق اینترنت که در جهت رفاه حال مردم است، تعریف شده است. از طرح‌های برگزیده دانشجویی و صنعتی نیز  تقدیر می‌شود.

رهایی ضمن اشاره به اینکه توسعه از رمزارزها مکان استفاده از پرداخت های دیجیتال را فراهم می کند، گفت: فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی، واقعیت افزوده و اینترنت اشیا هم باعث ایجاد یک سری مزیت‌های رقابتی و همچنین فرصت های تجاری‌ نوین شده است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر مطرح کرد: دانشگاه ما به عنوان یکی از پیشروها در بحث هوش مصنوعی در کشور و مرکز مدیریت فناوری می‌تواند از جنبه های مختلف به توسعه اقتصاد دیجیتال که مورد بحث ما است کمک کند.

او ادامه داد: در دانشکده‌های مختلف مرتبط با این زمینه ها و رشته‌ها دانشجویان در رده های مختلف تحصیل می‌کنند. این فرصت خوبی است برای آموزش، تا دانش آموختگان بتوانند زمینه توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش را فراهم کنند.

رهایی گفت: در بخش هایی که بحث‌همکاری با صنعت مطرح است. دانشگاه امیرکبیر سابقه خوبی دارد و می تواند باعث یک نوآفرینی متمایز باشد. در این ارتباط، پارک علم و فناوری دانشگاه هم فعال است که زمینه خوبی را برای ارتباط دانشگاه با صنعت فراهم می‌کند.

او در آخر گفت: با این بسترهای‌خوبی که فراهم شده می‌توانیم فرصت‌های خوبی برای تشویق دانشجویان به کار آفرینی داشته باشیم.

منبع: https://www.yjc.ir/fa/news/8671793/%D9%87%D9%88%D8%B4-%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D8%B5%D8%AA-%D8%B1%D9%82%D8%A7%D8%A8%D8%AA-%D9%88-%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AF-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D8%AF