قیمت مفتول مسوار 2 1 الی 2.4 میل،مفتول مسوار 2.1 الی 2.4 میل،مفتول 2.4 مسوار | foulka

قیمت مفتول مسوار 2 1 الی 2.4 میل،مفتول مسوار 2.1 الی 2.4 میل،مفتول 2.4 مسوار | foulka

بنابراین با استفاده از این دو ترکیب می‌توان بر دوام و مقاومت آن‌‌ها افزود. معمولا این نقطه ذوب بین 170 تا 230 درجه سانتی گراد است که بر اساس مواد و ترکیبات استفاده شده می‌تواند متغیر باشد. مصری‌ها و رومیان اولین افرادی بودند که در قرون وسطی از این آلیاژ استفاده می‌نمودند. مسوارها از فلزات باارزش و گرانبهایی هستند که طی قرن‌های گذشته تا به امروز استفاده می‌شوند. قلع و مس آلیاژهای اصلی تشکیل دهنده‌ مفتول مسوار هستند اما وجود آنتیموان و مقادیر کمی نقره و بیسموت نیز در این مفتول محصول ناگزیر است. از مقادیر بسیار کم‌تر مس به عنوان روکش جهت افزایش سختی سیم مفتول استفاده می‌شود.

  • از کاربردهای این فلز می‌توان به ساخت وسایل و ابزار آشپزخانه و لوازم تزیینی اشاره کرد.
  • در این بخش قصد داریم به طور کلی در مورد کاربرد، روش تولید، مشخصات خرید، قیمت فروش و به طور کلی ویژگی‌های مفتول مسوار صحبت کنیم.
  • مفتول مسوار از قطر 1 تا 8 میلیمتر و در 2 نوع شاخه و کلاف تولید میگردد و کاربردهای خاصی از جمله جوش فلزات و ….

پس از کشیدن و جمع‌کردن مفتول، در مرحله بعد، مفتول وارد محلول سولفات مس می‌شود. ضخامت و قطر مفتول نوع کاربرد آن را مشخص می کند، در ادامه با برخی از کاربردهای آن ها آشنا خواهیم شد. مفتول های آماده شده برای رسیدن به سایزهای مد نظر با دستگاه های کشش، کشیده می شوند. بعد از آن مهم ترین مرحله در تولید مفتول های مسوار چربی زدایی است. چربی زدایی همان پاک کردن مفتول از هر گونه آلودگی، رسوبات و ناخالصی هایی مانند زنگ زدگی، کلریدها، سولفات ها و سولفورها می باشد.

مزایای استفاده از مفتول مسوار چیست؟

مفتول مسوار بر اساس استانداردهای ASTM B-452 با رسانایی ۴۰ درصد در دو حالت کشش نرم و سخت ساخته شده اند. سیم مفتولی یک محصول بسیار مفید و همه کاره است که می توان از آن در بسیاری از صنایع استفاده کرد. با این حال، همه سیم های مفتولی کاربردهای یکسانی با یکدیگر ندارند زیرا مفتول ها در سطوح مختلف قدرت، کشش و ضخامت برای اهداف متنوعی تولید می شوند. در این آلیاژ، مس نقش سخت‌کنندگی را دارد که بسته به کارایی آن می‌تواند تا 72 درصد این محصول از مس تشکیل شده باشد. بخش اعظم این سیم (تقریبا 72 تا 92 درصد) را عنصر قلع و مابقی آن از مس تشکیل شده است. هرچند میزان درصد به کار رفتن مس در سیم مسوار کم است، اما وجود این عنصر برای سخت شدن سیم مسی بسیار ضروری می‌باشد.

قیمت امروز مفتول مسوار در بازار و مراکز خرید و فروش

خرید مفتول مسوار بر اساس کاربرد آن صورت می گیرد و طبعا برای این منظور حتما باید به ضخامت سیم مسی توجه کرد. نقطه ذوب سیم مفتول مسوار پایین است و بین ۱۷۰ تا ۲۳۰ درجه سانتی گراد می باشد، بنابراین در مصارف جوشکاری کاربردهای زیادی دارند. لازم به ذکر است ترکیب این آلیاژها به سیم مفتول خاصیت انعطاف پذیری، چکش خواری و سختی می دهند. این واحد با ماشین آلات مدرن کشش خشک و تر، به دلیل اهمیت کیفیت سطح مفتول‌های مسوار، استفاده از بهترین مواد اولیه و مواد شیمیایی مورد نیاز را در دستور کار خود قرار داده و قادر است. مفتول مسوار از قطر ۱.۲ الی ۹ میلیمتر را به صورت کلاف یا قرقره یا شاخه شده توسط واحد برش با دقت و کیفیت سطح عالی برای مشتریان تولید نماید. مفتول مسوار کاربرد های بسیاری دارد و قابلیت ضد زنگ بودن ان سبب کاربرد های بسیار ان شده است.

برای خرید مسوار و فرآورده های آن بهتر است مراکز معتبر را شناسایی کرده و از همین طریق محصول خود را سفارش دهید. استفاده از مسوار که در بازار جهانی با نام پیوتر (pewter) نیز شناخته می شود، قدمتی طولانی دارد. آلیاژی ارزشمند و کاربردی متشکل از فلزاتی همچون قلع، مس، آنتیموان و دیگر افزودنی ها همچون نقره یا بیسموت. درصد بالای فلز قلع موجود در ترکیبات مسوار (85 تا 99 درصد فلز قلع) باعث شده تا این محصول در زیر مجموعه آلیاژهای قلع قرار بگیرد. مفتول مسوار شاخه در اندازه های 20 الی 100 سانتی متری قیچی و تولید می گردد. در این نوع محصول هم صنایع مفتولی پارسیس، بر اساس وزن قیمت گذاری های خود را انجام می دهد.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی