طرز تهیه چای هندی خوشمزه و مقوی با زنجبیل و شیر به روش اصلی | OkChay

چون روش بخاردهی (سده ۹ م) و برشته‌سازی (سده ۱۳ م) طی دوره مختلف به ژاپن آورده شده، چای‌های این دوره نسبت به دیگر چای‌ها متمایز هستند. برخلاف سنت چینی، هیچ‌یک از ظروف چای کره‌ای را در مراسم مزبور، به عنوان آزمایش در یک نت موسیقی زیبا بکار نمی‌برند. در عوض قضاوت راجع به آن‌ها براساس طبیعی بودن شکل، حس، و رنگ‌آمیزی آن‌ها است. زمانی که عمل فرآوری انجام شد، چای نهایی توزیع می‌شد و اغلب به عنوان خراج یا مالیات به شکل فله به دربار سانگ ارسال می‌شد. آن سپس به صورت گردی سفید–نقره‌ای رنگ کاملاً خرد می‌شد و برای استفاده در مراسم چای سانگ، درون ظروف سرامیکی بزرگ هم زده می‌شد.

  • چای سیاه همچنین دارای پولیفنول هایی می باشد که در حفظ گلبول ها و دی ان ای از هر آسیب احتمالی نقش دارند.
  • در بسیاری از کشورهای خارجی برای افزایش رنگ، عطر و طعم چای از انواع افزودنی‌های شیمیایی استفاده می‌شود.
  • این نوع چای ممکن است تا صد سال قبل از مصرف نگه‌داری شده باشد.
  • آنتی اکسیدان های موجود در این چای می توانند با رادیکال های آزاد حاصل از بیماری سرطان مبارزه کنند، آنها را از بین ببرند و مانع پیشرفت و پخش سلول های سرطانی در بدن شوند.

چای دارجیلینگ که در یک منطقه کوچکتر و کوهستانی تولید چای در هند رشد می کند، چای سیاه اش نرمتر و علفی تر است که می تواند فصل به فصل با آب و هوا تغییر دهد. دارجلینگ اغلب به عنوان پایه چای برای نوشیدنی ادویه دار محبوب هند، استفاده می شود. Camellia sinensis assamica یک گونه برگ بزرگتر از گیاه چای است که معمولاً برای تولید چای سیاه استفاده می شود. منشا آن در منطقه آسام هند است و در آب و هوای گرم و مرطوب رشد می کند و در جنگل های نیمه گرمسیری چای حجت پرکار است.

طرز تهیه چای هندی خوشمزه و مقوی با زنجبیل و شیر به روش اصلی | OkChay

در سال ۱۳۹۱، دربار سلسله مینگ فرمانی را صادر کرد که طی آن تنها چای فله به عنوان خراج پذیرفته می‌شد. در نتیجه، تولید چای فله افزایش یافت و شیوه‌های فرآوری آن پیشرفت نمود. به زودی، بیشتر چای‌ها به صورت برگ کامل، فله توزیع شده و در در ظروف سفالی دم می‌شدند. اما بدون کنترل دقیق رطوبت و دما، قارچ‌ها بروی سطح چای رشد می‌کنند. قارچ‌ها سبب تخمیر واقعی در چای می‌شوند که سبب آلودگی چای با مواد سمی و سرطان‌زا گشته، که در نتیجه آن چای را باید دور ریخت. کسانی که زخم معده و یا سایر زخم های گوارشی دارند نیز باید در مصرف چای احتیاط کنند.

چگونگی درست کردن چای

در ادامه با طرز تهیهچای ماسالاو پس از آن چای کرک آشنا خواهیم شد و فرق چای کرک با ماسالا را متوجه می شویم. دانستن فرق چای کرک با ماسالا بسیار دشوار است؛ زیرا آن ها اشتراکات زیادی دارند و پیشینه هر دو را در آسیا می توان جست و جو کرد. چای ماسالا افسانه ها و داستان های متعددی دارد که درباره استفاده افراد سلطنتی ازچایدر دوران باستان به ما اطلاعاتی می دهند. جالب است بدانید که در آن دوران از چای ماسالا گهگاه به عنوان داروی بیماری های خفیف نیز استفاده می شد. چای ماسالا بیش از ۵ هزار سال قدمت دارد و از مکان هند فعلی ابداع شده است؛ در حالی که برخی معتقدند منبع این چای تایلند است.

از خواص دیگر چای سیاه ایرانی خالص و طبیعی

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی