
بروزرسانی: 01 تیر 1404
سنجش سلامت ۹۹ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان

۱۳:۳۸ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
حجت الله الماسی، \xa0رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: مدارس استثنایی کاملا همسو با مدارس عادی در حوزه تامین نیروی انسانی، فضا، توانمندسازی و آمادگی های روانی در بخش همکاران و خانواده اقداماتی انجام دادند و \xa0اقدامات خاص تری صورت گرفته؛ به عنوان مثال در تابستان تقریبا ۲۵۰۰ نفر از همکاران در دوره های تخصصی توانمندسازی شرکت کردند.
وی افزود:\xa0معلمان جدیدالاستخدام را نیز در دوره بدو استخدام شرکت دادیم و جلسات ویژه توانمندسازی مدیران را نیز برگزار کردیم؛ درخصوص تامین معلم برای مدارس استثنایی که تقریبا ۴ هزار نفر کمبود داشتیم اکنون با تلاش همکاران سازمان آموزش وپرورش استثنایی و همکاران استان ها، دغدغه بسیار کمی در این خصوص داریم و انشاءالله با شروع سال تحصیلی مدارس و کلاس های درس، معلم مربوطه در همه گروه های معلولیت را خواهند داشت.
\xa0او ادامه داد: در خصوص آماده سازی فضا ها و شاداب سازی آنها نیز مانند مدارس عادی عمل کرده ایم و برگزاری نشست هایی را با خانواده ها پیشنهاد داده ایم که با شروع سال تحصیلی در استان ها برگزار شود و سعی داریم مشارکت خانواده را به بالاترین سطح برسانیم.
\xa0الماسی به مهمترین اقدام صورت گرفته توسط سازمان مدارس استثنایی در خصوص پروژه مهر اشاره کرد و گفت: مهمترین اقدام سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای پروژه مهر، غربالگری و سنجش پیش از ورود نوآموزان شش ساله است که تقریبا ۹۹ درصد غربالگری ها انجام شده است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پایان اذعان کرد: در ۳۰ خرداد ماه سنجش ها به اتمام رسیده است و نتایج به دست آمده از آن، در حال تحلیل و بررسی است تا بتوانیم از آن داده ها برای تربیت بهتر دانش آموزان استفاده کنیم؛ بطور کلی مدارس استثنایی کشور برای شروع سال تحصیلی جدید آماده حضور دانش آموزان هستند.
منبع: https://www.yjc.ir/fa/news/8824761/%D8%B3%D9%86%D8%AC%D8%B4-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA-%DB%B9%DB%B9-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%D9%86%D9%88%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%AF%D9%88-%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86