سامانه تسلیم و ارسال اظهارنامه مالیاتی 1401 در سال 1402 | تکس مپ

جهت دریافت مشاوره لطفا موضوع خود را در واتس اپ ۰۹۹۰۰۰۷۹۵۳۴ مطرح کنید تا کارشناس بررسی و راهنمایی کنند. ​ چنانچه ، فردی ، نه در گروه اول جای گیرد و نه دوم ، در دسته گروه سوم ، قرار ، خواهد گرفت . تفاوت اساسی این گروه ها ، در نگهداری دفاتر و ارائه صورت حساب هایشان است ؛ به ویژه ، مودیان مالیاتی حقیقی گروه اول که در این خصوص، تعهدات بیشتری دارند .

محلی که کسب و کار در آن جاری می باشد چه به صورت اجاره ای یا ملک شخصی باشد باید اسناد آن ارائه گردد . اگر اطلاعات بانکی به درستی وارد نشود، ارتباط سامانه دارایی با سامانه بانکی مربوطه ، سبب دریافت اطلاعات موثق شده و آن، ملاک بررسی خواهد بود. اطلاعات حساب های بانکی مودی باید به درستی و بر اساس اطلاعات مستند وارد شود که قابل ارزشیابی و راستی آزمایی توسط ممیزان و سرممیزان دارایی باشد. در این مرحله، بعد از دریافت اطلاعات کاربری، وارد سامانه شده و اطلاعات اقتصادی بنگاه خود را پر کنید. © کلیه حقوق سایت برای شرکت توسعه سیستم های کاربردی و حسابداری ملک محفوظ است.

  • براي دريافت خدمات مشاوره با دانلود اظهارنامه ۹۸ با ما در ارتباط باشيد .
  • مهلت مقرر برای تسلیم اظهارنامه مالیات بر درآمد عملکرد ۱۳۹۸ صاحبان مشاغل ، پایان خرداد ۹۹ بوده که تا پایان مرداد ماه تمدید شده است.
  • کلیه شخصیت های حقیقی که در ایران مشغول به فعالیت بوده و معاف از مالیات نیستند.
  • مودیان نیز می توانند در مهلت مقرر قانونی، نسبت به برگه تشخیص، اعتراض کنند تا در کمیسیون، بررسی شود.
  • اگر اطلاعات بانکی به درستی وارد نشود، سامانه دارایی با ارتباط سامانه بانکی مربوطه اطلاعات موثق را دریافت کرده و آن ملاک بررسی خواهد بود.

سامانه تسلیم و ارسال اظهارنامه مالیاتی 1401 در سال 1402 | تکس مپ

در حالت کلی آخرین فرصت ارسال اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی حداکثر چهار ماه پس از پایان سال مالی است. اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی نیز همانند اشخاص حقیقی، مواردی از جمله ترازنامه و حساب سود و زیان را در بر می‌گیرد. همانطور که اشخاص حقیقی ملزم به ارسال اظهارنامه مالیاتی هستند، اشخاص حقوقی نیز طبق قانون مالیاتی کشور، ملزم به ارسال اظهارنامه مالیاتی هستند. اشخاص حقیقی طبق قانون تا 31 خرداد ماه هر سال ملزم هستند که حساب سود و زیان و درآمد و هزینه سال گذشته خود را در قالب اظهارنامه مالیاتی به سازمان مالیاتی کشور تسلیم کنند.

آموزش اظهارنامه شخص حقیقی

انجام امور مربوط به پرداخت مالیات ها و تنظیم اسناد مربوط به انها و اجرای کلیه مصوبات قانونی در این خصوص باید به افراد خبره و متبحر سپرده شود . بنابراین در طول سال، بخشی از دریافتی های شما از کارفرمایان، مشمول مالیات شده و این مالیات به حساب دارایی استان، پرداخت شده است. لذا این مبالغ، باید در اظهارنامه مالیاتی شما قید شود و اسناد مثتبه نیز ضمیمه شود تا پس از بررسی ممیزان مالیاتی، مالیات های پرداخت شده کارفرما از حساب شما کسر شود. این اشخاص باید اطلاعات مکانی خود، اطلاعات مربوط به شرکا، درآمدهایی که مشمول مالیات، بخشودگی مالیاتی ومعافیت های مالیاتی، اطلاعات مربوط به حساب‌های بانکی کسب و کارشان و اطلاعات مربوط به درآمد و هزینه‌هایشان را در اظهارنامه مالیاتی خویش لحاظ نمایند. اسناد، مدارک و اطلاعاتی که اشخاص حقیقی گروه دوم در اظهارنامه مالیاتی خود باید ارائه دهند. بر طبق قانون صاحبان مشاغلی که مجموع درآمد آن‌ها بین یک تا سه میلیارد تومان باشد جزو اشخاص حقیقی گروه دوم مالیاتی می‌باشند.

مهلت ارسال اظهارنامه برای اشخاص حقیقی

در غیر اینصورت مستنداتی که دارید رو به اداره دارایی ارائه بدید تا این مبلغ رو به عنوان در آمد براتون در نظر نگیرند. الان میخام برای سال 1400 اظهارنامه ارسال کنم آیا شما تجربه ای در این زمینه دارید و اگه راهنمایی کنید ممنون میشم. شایان ذکر است واردکنندگان و صادرکنندگان، واحدهای تولیدی، کلینیک‌های تخصصی، صرافی‌ها و مؤسسه‌های حمل و نقل، فارغ از مبلغ فروش، جزء موديان گروه اول هستند. مالیات داروخانه ها در چند سال اخیر بحث مالیات یکی از مهمترین بحث‌های مطرح شده در اخبار و رسانه‌ها بوده و سوالات بسیاری هم در ا… در کشوری مانند ایران که منابع در امدی بالایی چون فروش نفت دارد نیز نمی توان به تنهایی به این عامل وابسته بود و اخیرا رویکرد دولت تغییر کرده است. صاحبان فروشگاه‌های زنجیره ای دارای مجوز فعالیت از وزارتخانه و یا مراجع ذیربط.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی