سئو چیست؟ راهنمای گام به گام سئو سایت در 2023 نردبان
در بسیاری از حوزههای تخصصی، ترافیک واردشده از طریق موبایل بسیار بیشتر از ترافیک واردشده از طریق دسکتاپ است. توجه به مواردی مانند طراحی بهینه وبسایت، کم کردن حجم تصاویر وبسایت و استفاده از تصاویر با اندازه مناسب برای صفحه در افزایش سرعت بارگذاری صفحه نقش دارند. گوگل ابزاری مفید برای ارزیابی سرعت بارگذاری صفحه ایجاد کرده است که با توجه به پیشنهادهای آن میتوانید بارگذاری صفحههای وبسایت خود را سریعتر کنید و مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنید. نحوه سازماندهی صفحههای وبسایت و لینکهای داخلی بین صفحات در رنکینگ محتوا در موتورهای جستجو تأثیر میگذارد.
زامبی پیجها صفحاتی در وبسایت شما هستند که ترافیکی ایجاد نمیکنند؛ بلکه فقط آنجا هستند. صفحاتی که کاملا خوابیده و غیرفعالاند؛ آن هم بخاطر اینکه عموما محتوای جالبی ندارند و برای کسی جذاب نیستند. این به آن معنا است که با حذف کردن و یا بروز رسانی کردن و به دنبال آن بهینه سازی کردن زامبی پیجها، میتوانید رتبههای بهتری کسب کرده و ترافیک سایت خود را افزایش دهید. رسیدن به سه رتبه برتر برای کلمات کلیدی مهم برای کسب و کار شما، تاثیر بسزایی در افزایش سرنخهای فروش سایت خواهد داشت. سه نتیجه برتر بیش از ۶۰ درصد از بازدیدکنندگان را به خود جذب میکنند. آمارهای مختلف بیانگر تاثیر بسزای رتبه گوگل سایت در میزان بازدید دریافتی از گوگل دارد.
معیاری به نام دشواری کلمه کلیدی می تواند به شما در این امر کمک کند. گوگل از هزاران کارمند خود تحت عنوان ارزیابی کنندگان کیفیت نتایج جستجو تحت شرایطی خاص استفاده می کند تا آنها به ارزیابی دقیق تر نتایج جستجو و امتیازدهی به کیفیت صفحات جستجو شده بپردازند. همانند دیگر سیستم های پیچیده، الگویتم گوگل هم همواره نیاز به بروزرسانی و بهینه سازی دارد. در کنار بروزسانی های کوچک تری که هر روز در الگوریتم گوگل اتفاق می افتند، گوگل معمولا بروزرسانی های بسیار مهمی را هم هر سال پیاده سازی میکند. خیلی ساده بگوییم، سئو تمامی اقداماتیست که باعث می شود گوگل وب سایت شما را منبعی معتبر قلمداد کرده و آن را در رتبه ای بالاتر قرار دهد. اگر کاربران تمایل بیشتری به دیدن ویدئو دارند، چرا آن را در اختیارشان قرار ندهیم؟ داشتن ویدئو Dwell Time را در سایت بالا میبرد و به شما توصیه میکنم از محتوای ویدئویی در مطالب صفحات خود حتماً استفاده کنید.
- دانستن هدف مخاطبان از جستجو در فضای اینترنت تنها یک روی سکه سئو است.
- آیا میدانید که هاست شما میتواند روی سئو سایت شما تاثیرکذار باشد؟ البته این تاثیر به صورت غیر مستقیم است اما نمیتوان به هیچ عنوان آن را نادیده گرفت.
- موتورهای گوگل در این بخش سعی دارند از دیدگاه یک انسان به سایت نگاه کنند.
- سلام دوست عزیز
خوشحالیم که محتوای این صفحه از نظر شما مفید و کاربردی بوده است.
اگر پا را فراتر گذاشته و محتوا را بدون خلق ارزش جدیدی از سایتهای دیگر کپی کنیم عملا وارد منطقه سیاه سئو شدهایم. در مقابل تلاش برای استفاده از ضعف موتورهای جستجو و استفاده از تکنیکهایی برای فریب آنها را با نام سئو کلاه سیاه میشناسیم. در این روشها معمولات کمترین ارزش و توجه به رضایت کاربر و کیفیت محتوا میشود. البته هرچند ماه یکبار گوگل این تکنیکهای کلاه سیاه را شناسایی کرده و سایتهایی که از این روش استفاده کردهاند را تنبیه خواهد کرد. سپس می توان اقدامات لازم برای بهبود دیده شدن و افزایش ترافیک Organic را انجام داد که یکی از مهم ترین این اقدامات، افزایش رتبه سایت در نتایج موتور های جستجو برای کلمات کلیدی هدف بدست آمده است.
ممکن است وب سایت شما کمی پهن تر باشد، اما به ندرت به یک سایت تمام عرض نیاز خواهید داشت، مخصوصا اگر صفحه شامل تصویر نیز باشد. AMP برای وب سایت های پر محتوا (مانند مجلات خبری یا وبلاگ های بزرگتر) میتواند بسیار مفید باشد. اگر یک وب سایت وردپرسی دارید، پلاگین رسمی AMP در مخزن وردپرس وجود دارد و به شما در پیاده سازی آن کمک می کند. علاوه بر این، سرعت صفحه یک فاکتور رتبه بندی تایید شده توسط گوگل نیز است. خوشبختانه، اکثر توسعه دهندگان این روزها به موضوع سازگاری وب سایت با موبایل توجه می کنند، بنابراین اگر یک تم وردپرسی با کیفیت را انتخاب کنید، نباید مشکلی وجود داشته باشد.
اما واقعاً seo چیست و چگونه میتواند به افزایش ترافیک سایت کمک کند؟ این مقاله درباره سئو میباشد و در آن به موارد زیر میپردازیم. سئو سایت به معنی پاسخ دادن به جستجوهای کاربران با محتوای مرتبط و باکیفیت، و به وجود آوردن بهترین تجربۀ کاربری ممکن برای آنهاست. اگر در سئو تجربه زیادی ندارید و با این روشهای پرخطر آشنا نیستید، استفاده از آنها به شما توصیه نمیشود.
سرچ کنسول و مزایای استفاده از آن برای سئوی سایت
PBN از جمله تکنیک های سئو کلاه سیاه است که اگر درست پیاده سازی نشود، احتمال پنالتی شدن توسط گوگل را افزایش می دهد. استفاده از تعداد مشخصی کلمات کلیدی در هر محتوا برای گرفتن رتبه مناسب در موتور های جستجو، چگالی کلمات کلیدی می گویند که نسبتی است از تعداد به کار رفته کلمه کلیدی بر حجم کل کلمات محتوا. با آپدیت های مختلف گوگل، اهمیت چگالی کلمات کلیدی کاهش یافته و باید بدانیم نسبت دقیقی از این فاکتور وجود ندارد. این الگوریتم توسط گوگل تایید نشده و این اصطلاح را صنعت سئو روی این ویژگی قرار داده است. از حدود سال 2014 برای جستجوی محلی، رتبه بندی ها، نقشه گوگل و لینک از دایرکتوری های محلی با اهمیت شد و این الگوریتم با نام کبوتر روی کسب و کار های محلی اثر بسیار خوبی گذاشت.
مهم ترین الگوریتم های سئو گوگل
مادامی که کاربران به دنبال پاسخ سوالات خود هستند شرکت هایی که سریع ترین و بهترین پاسخ را برای آنها فراهم میکنند موفق هستند. کاربران دوست دارند بخوانند، گوش دهند، تماشا کنند و اگر دوست داشتند با دیگران به اشتراک بگذارند. در طول سالیان گذشته استراتژی های سئو به هدف هماهنگی با این تغییرات ایجاد شده اند و امروزه دانش سئو ترکیبی از یادگیری مداوم و تحلیل اطلاعات است. قبل از هر کاری یک آنالیز دقیق و جامع از سایت خود تهیه کنید، نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید و مشکلات را یک به یک از سر راه بردارید. موفقیت در سئو همانند بالا رفتن از یک نردبان است و با پیمودن هر پله شما تجربه و دانش لازم برای قدم های بعدی را کسب میکنید. بهترین تعاریف سئو در گوگل نوشته شده و با یه جستجو میشه بهش رسید.
با استفاده از این ابزار می توانید به تعداد بسیار بالایی از لینک های هر وبسایت دسترسی پیدا کنید. مشکلی که در ابتدا ابزار Ahrefs داشت، پولی بودن آن از بدو استفاده بود. خوشبختانه بر اساس سیاست های این شرکت دو راه دسترسی به این وبسایت ارائه شد. سرعت رسیدن به نتایج در این روش سئو بالا و زمان انتظار کمتری دارد اما همانطور که گفته شد، در صورت استفاده از روش های کلاه سیاه، با صفر شدن ورودی وبسایت از گوگل فاصله ای ندارید.