رویدادی در راستای هوشمندسازی صنعت معدن ایران شرکت فناپ زیر ساخت | brassonline

رویدادی در راستای هوشمندسازی صنعت معدن ایران شرکت فناپ زیر ساخت | brassonline

طبق این گزارش، باوجود تداوم برخی مشکلات بنگاه‌های اقتصادی، شامخ اقتصاد در شهریورماه 1401 به 52.08 واحد و شامخ صنعت به 53.25 واحد رسید که به ترتیب نسبت به مردادماه، 4.02 و 4.8 واحد افزایش نشان می‌دهد. البته این بهبود برای همه صنایع و بخش‌های اقتصادی محقق نشد و در شرایطی که برخی با بهبود قابل‌توجه شاخص شامخ مواجه بودند برخی نیز وضعیت بدتری را تجربه کردند. صنایع فلزی پایون مبتکر و پیشرو در تولید نسل جدید درب های فلزی با شرکت در نمایشگاه مشهد به نمایش محصولات با کیفیت و با استاندارد خود در عین حال سازگار با نیاز بازار امروز خواهد پرداخت. به گفته واحد اطلاع رسانی و تبلیغات شرکت آذر فلز پایون، حضور در نمایشگاه تخصصی داخلی و خارجی… سفرا و رایزنان اقتصادی تعدادی از کشورهای خارجی از معادن و صنایع معدنی در شهرستان سیرجان استان کرمان بازدید کردند.

  • در مراسمی که با حضور استاندار کرمان، معاون سازمان توسعه و تجارت، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و سایر مسئولان و مدیران استانی برگزار شد، از صادرکنندگان برتر استان به ویژه شرکت صنایع مس شهید باهنر تجلیل به عمل آمد.
  • بررسی ها نشان می دهد که در وضعیت صنعت هوایی کشور نه تنها بهبودی حاصل نشده بلکه بحران های آن افزایش یافته است.
  • به گزارش تین نیوز به نقل از روزایتو، طی نیمه دوم سال 1401، خودروسازان بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا محصولات خود را در بورس کالا عرضه کردند.
  • انتقال اطلاعات و برقراری ارتباط از دیر باز در ایران به اشکال مختلف سنتی چون چاپارها و کبوترهای پیک رسان انجام می گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، رویداد مجازی معرفی نیازهای فناورانه حوزه معدن و صنایع معدنی با هدف بازارسازی برای شرکت های دانش بنیان و فناور ۶تا ۸ مهرماه در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می شود. در این رویداد سه روزه نیازهای فناورانه حوزه معدن و صنایع معدنی در قالب ۱۲ نشست ارائه نیاز شرکت… «پایگاه اطلاع رسانی معدن بیدار» نخستین مرجع مناسب تعیین و اعلام قیمت پایه محصولات معدنی و صنایع معدنی وابسته به آن در ایران است که در تیرماه سال ۱۳۹۱ همزمان با روز صنعت و معدن راه‌‌اندازی شد. ارزش فروش 74شرکت معدنی و صنایع معدنی در هفت ماه ابتدای امسال با رشد 37درصدی از 149.4هزار میلیارد تومان عبور کرد.

یکصد و نود و سومین شماره هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات‌آنلاین منتشر شد

مرحله دوم فناوری مخابرات در ایران با برقراری ارتباط تلفنی بین ایستگاه ماشین دودی تهران و شهر ری در سال ۱۲۶۸ هـ. ش شروع شد و با برقراری ارتباط بین مناطق کامرانیه با عمارت وزارت جنگ و مقرر ییلاقی سلطنت آباد با عمارت سلطنتی تهران گسترش یافت. ش، در مرکز اکباتان، تلفن خودکار جدید مورد بهره برداری قرار گرفت و سه سال بعد در سال ۱۳۰۸ هـ. ش، امور مربوط به تلفن نیز به عهده وزارت پست و تلگراف سپرده شد و این وزارت، وزات پست و تلگراف و تلفن نامیده شد. این در حالی است که براساس اعلام دفتر صنایع غیر فلزی، واحدهای دریافت‌کننده یارانه، بدهی‌های خود را تسویه حساب نموده‌اند. به همین منظور سازمان بازرسی کل کشور، تعیین تکلیف وضعیت بدهی‌های سنواتی واحدهای تولیدی بابت یارانه‌های دریافتی و رفع مغایرت از سوی معاونت توسعه منابع انسانی و پشتیبانی وزارت صنایع و معادن را ضروری دانست.

بورس

متعاقب آن شرکت‎های دیگری از جمله شرکت شهباف که بعدها به فرش گیلان تغییر نام داد و همچنین شرکت‎های فرش پارس و مولن روژ (نقش ایران) و فرش اکباتان تاسیس و به رقابت پرداختند. این امر تا اواخر سال ۵۷ به طور معمول ادامه داشت و شرکت‎های بزرگ تولیدکننده فرش با هم در حال رقابت بودند. شرایط تمدید کارت هوشمند رانندگان ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای کالا و مسافر ابلاغ شد. به گزارش تین نیوز، بر اساس ابلاغیه تاریخ پنجم فروردین 1402 سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای که تصویر آن در شبکه های اجتماعی منتشر شده، حداقل کارکرد مورد نیاز جهت تمدید کارت هوشمند از تاریخ پنجم اردیبهشت ماه سال 1402 اعلام شده است. آن چنان که در این ابلاغیه آمده، حداقل کاکرد برای رانندگان ناوگان سنگین جاده ای در بخش حمل و نقل کالا تعداد 24 بارنامه و طی مسافت حداقل 10 هزار کیلومتر با بارنامه طی بازارهای رسمی آلیاژی کشور یک سال است. رانندگان ناوگان سنگین مسافری جاده ای (رانندگان اتوبوس برون شهری) نیازمند دارا بودن 60 فقره صورت وضعیت مسافری (30 فقره رفت و 30 فقره برگشت) یا طی حداقل 30 هزار کیلومتر طی 24 فقره صورت وضعیت (12 فقره رفت و 12 فقره برگشت) در طی یکسال برای تمدید کارت هوشمند خود هستند.

شدت گرفتن تلاش‌ها برای دستیابی به فرم شهری پایدار

کارشناسان موسسه «Fastmarkets» پیش‌بینی‌ها، داده‌ها و نمودارهای قیمت ثابت کبالت را به اشتراک گذاشتند تا چشم‌انداز نوسانی مواد اولیه به‌کار رفته برای تولید باتری را معرفی کنند و برخی پیش‌بینی‌های مهم در مورد آینده بازار کبالت را ارائه دهند. مدیر مجتمع معدنی سرب نخلک از افزایش ۲۳ درصدی استخراج ماده معدنی در این مجتمع طی سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال قبل از آن خبر داد. علی‌رغم اکتشاف و بهره‌برداری از تعدادی معادن غنی مس در کشورهای مختلف که از جمله آن‌ها یک معدن زیرزمینی در مغولستان در اوایل سال جاری بود، معدن‌کاران نسبت به کمبود عرضه جهانی مس در آینده نزدیک هشدار داده‌اند.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی