برنامه فیزیکی طراحی ترمینال جدول ریزفضاهای ضوابط طراحی ترمینال pdfوppt معماری نواز | memarinavaz

ارتباط پایانه هوایی مسافری با سیستم های دسترسی از طریق جلوخان انجام می شود. ورودی ها و خروجی های مسافران در بخش زمینی و محوطه جلوخان یک پایانه هوایی مسافری بخشهای مهمی از کل سیستم فرودگاه می باشند. راه دسترسی مقابل محوطه جلوخان یک پایانه هوایی مسافری، برای پیاده کردن مسافران خروجی و تخلیه توشه آنها و سوار کردن مسافرانورودی و حمل توشه آنها ،مورد نیاز می باشد.

مطالعات پایانه مسافربری 100 صفحه

برنامه فیزیکی طراحی ترمینال جدول ریزفضاهای ضوابط طراحی ترمینال pdfوppt معماری نواز | memarinavaz

یک طرح خوب پایانه هوایی،نیازمند ترکیب مناسبی است که در آن اجزا مختلف به ترتیب وکیفیتی قرار گرفته باشند تا با رفتار طبیعی و خدمات هر یک از ملزومات و آن دسته ازفعالیت ها وکارهایی که از لحاظ عملکرد وابسته به یکدیگر پاورپوینت برنامه فیزیکی طراحی ترمینال هستند منطبق باشد. شکل مزبورنحوه ارتباط بین محوطه ها و تسهیلات را که باید در کنار هم مستقر باشند و همچنین نحوه ارتباط آنها را با عنوان ضروری،مطلوب و یا غیر ضروری مشخص می نماید. هر فرودگاه نیازهای مخصوص به خود را دارد و به همین لحاظ همکاری مستقیم میان متصدیان فرودگاه، مشاوران و شرکت هایهواپیمایی در طول کلیه مراحل طراحی می توانداطمینان دهد که کلیه نیازها به روش مناسب و قابل اجرا برآورده شوند. بدون شک فرودگاه کانسای ژاپن را که نمادی از معماری «های تک» است، می توان از جمله دستاوردهایی دانست که نه تنها با تکیه بر فناوری پیشرفته زمان خود طراحی و ساخته شده، بلکه بقای آن هم وابسته به تجهیزات بسیار پیشرفته است.

  • بطور مثال برای هر شرکت هواپیمایی میتوان یک پایانه هوایی مستقل اختصاص داد ویا تمام مراحل بازرسی و غیره را در سالن خروجی انجام داد.
  • سالن‌های مسافران خروجی در طبقه اول قرار دارد  مسافران ورودی از طبقه هم کف یا اول برای انجام امور مربوط به تحویل گرفتن توشه وارد و در طبقه هم کف توشهرا مطالبه می نمایند.
  • در طرح های متمرکز،توشه مسافران خروجی در پیشخوان‌های پذیرش مرکزی تحویل گرفته شده و سپس به محوطه جداسازی توشه حمل می‌شود و از آنجا توسط وسایل نقلیه مستقر در پیشگاه هواپیما یانوار نقاله به هواپیما منتقل می‌گردد.

بنابرین در این مطلب از فروشگاه معماری دیسامگ، به ارائه پاورپوینت برنامه فیزیکی ترمینال مسافربری در قالب ۱۲۰ اسلاید می‌پردازیم. ممکن است پیشخوان ها و تجهیزات مربوط به پذیرش توشه در سکوی پیاده رویجلوخان مستقر شود. این سیستم زمانی مورد توجه واقع می شودکه مسافران ورودی بتوانندبه راحتی توشه خود را برای پذیرش در محل مشخص شده جلوخان ورودی، به نمایندگی شرکت هواپیمائی مربوطه تحویل دهند و بدین ترتیب قبل از دریافت کارت پرواز و شماره صندلی،از توشه خود جدا شوند. رم‌های حمل‌ونقل عمومی، ایستگاه‌ها، ترمینال‌های قطار، ترمینال‌های اتوبوس و تسهیلات مربوط به حمل‌ونقل خصوصی می‌شود. همچنین، سیستم‌های راهبری همچون نشانه‌ها، تابلوهای اطلاع‌رسانی و راهنمایی نیز باید برنامه فیزیکی مناسبی داشته باشند. ترمنیال مسافربری به مکانی اطلاق می‌شود که با برخورداری از یک یا چند سالن بزرگ و بخش‌هایی جهت سوارکردن و پیاده کردن مسافرین، به جابجایی بار و افراد بین شهرهای مختلف می‌پردازند.

شما با خرید و دانلود پاورپوینت برنامه فیزیکی و استانداردهای پایانه مسافربری، یکی از بهترین انواع برنامه فیزیکی ترمینال مسافربری مدونی را در دست خواهید داشت که می‌تواند یاریگر شما در مسیر طراحی یک پروژه کامل ترمینال مسافربری شود. تحلیل نمونه موردی ترمینال داخلی و خارجی یکی دیگر از موضوعاتی است که ممکن است به عنوان پروژه دانشجویی مورد توجه دانشجویان قرار گیرد. در راستای تکمیل و ارائه فایل و پروژه های مورد نیاز دانشجویان این بخش را به تحلیل نمونه موردی ترمینال مسافربری ایرانی و خارجی با عنوان پاورپوینت تحلیل ترمینال مسافربری داخلی و خارجی اختصاص دادیم. البته در بخش های قبلی تحلیل نمونه موردی بناهای مختلف که دارای معماری بی نظیری است را ارائه دادیم. لازم به ذکر است پاورپوینت تحلیل ترمینال داخلی و خارجی ارائه شده در این بخش دارای ۶۸ اسلاید می باشد.

تحلیل نمونه موردی ترمینال مسافربری ایرانی و خارجی

این طرح برای فرودگاههای کوچک، متوسط و بزرگ می‌تواند کارآمد باشد و هر واحد در مراحل مختلف با توجه به میزان تقاضا و در زمان مقتضی ساخته می‌شود. انتقال مسافر و توشه از بخش زمینی به بخش هوایی و بالعکس با تسیهلات فشرده انجام می‌شود که نزدیکترین فاصله را بین دسترسی زمینی و هواپیما فراهم می آورد. پذیرش مسافران خروجی و توشه آنها را می توان درپیشخوان‌های دروازه یا در تسهیلات پذیرش نیمه متمرکز انجام داد. پذیرش در پیشخوان‌های کنار دروازه،اجازه پذیرش را تا آخرین لحظات قبل از پرواز به مسافر می‌دهد. مسافران ورودی و توشه آنها در مجاورت دروازه در جهت عکس مسافران خروجی و در طبقات پایین پردازش می‌شوند.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی