آدرس مراکز مشاوره انتخاب رشته کنکور مشهد 1402 سراسری و آزاد | darsjet

8️⃣ چنانچه تمامی مراحل انتخاب رشته ریاضی فوق را به درستی پشت سر بگذارید، سامانه یک کد پیگیری 15 رقمی در اختیار شما قرار می دهد. عدم دریافت این کد به منزله عدم موفقیت ثبت فرم انتخاب رشته کنکور ریاضی شما در سایت سازمان سنجش آموزش کشور می باشد. معمولا یک ماه پس از برگزاری آزمون، نتایج اولیه منتشر می شود و به دنبال آن لینک دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی، در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sanjesh.org” فعال می گردد. انتخاب رشته کنکور ریاضی به منظور ورود به رشته هایی همچون مهندسی برق، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر و … انجام می گیرد و داوطلبانی که در کنکور ثبت نام کرده اند و دارای کارنامه اولیه هستند، می توانند انتخاب رشته را در دانشگاه های سراسری و آزاد انجام دهند.

رتبه موردنیاز برای رشته موردعلاقه کنکور ریاضی 1400

کنکور زبانهای خارجی یکی از آزمون هایی است که تقریبا تمامی فارغ التحصیلان رشته های مختلف که دارای مدرک معتبر هستند، می توانند در آن شرکت کنند. بدین ترتیب هر داوطلبی که به محتوای کنکور زبانهای خارجی تسلط کافی را داشته باشد، شانس بالایی در کسب رتبه لازم خواهند داشت. انتخاب رشته کنکور زبانهای خارجی می بایست بر اساس قواعد و اصولی انجام گیرد تا به نتیجه درستی برسد. بر همین اساس در این مقاله، به بحث انتخاب رشته کنکور زبانهای خارجی پرداخته شده و اطلاعاتی در رابطه با آن ارائه شده است. یکی از اساسی ترین تصمیماتی که محصلان در روند تحصیل خود باید بگیرند انتخاب رشته ای است که در دانشگاه ادامه خواهد داد و برای کنکور سراسری در آن رشته سنجیده خواهد شد. در این روند انتخاب یک مشاوره تحصیلی خوب و آگاه بسیار موثر است و میتواند در آینده تحصیلی و شغلی فرد بسیار تاثیر گذار باشد.

رتبه کشوری در هر زیرگروه

هر رشته اگر در یکی از دو قطب همجوار ارائه نشود و تنها در چند استان ناهمگن و پراکنده باشد، یک رشته کشوری است. ظرفیت پذیرش این رشته ها برای داوطلبان سهمیه مناطق، رزمندگان، ایثارگران و … در سراسر کشور می باشد. به عنوان مثال حوزه بهداشت عمومی در دانشگاه علوم پزشکی تهران در کشور با ظرفیت 100 نفر ارائه می شود که 30 درصد از این 100 نفر یعنی 30 نفر به داوطلبان با سهمیه رزمندگان و ایثارگران اختصاص داده شده است. انتخاب رشته اصولی باید بر اساس علاقه، استعداد و رتبه داوطلب و در نظر گرفتن یک سری از ملاک‌های مهم که در ادامه به آنها می‌پردازیم، باشد.

مهم ترین عوامل موثر در انتخاب رشته کنکور 1400

آدرس مراکز مشاوره انتخاب رشته کنکور مشهد 1402 سراسری و آزاد | darsjet

رتبه در سهمیه رتبه ای است که به مراتب اهمیت بیشتری نسبت به رتبه مشاوره انتخاب رشته کنکور تجربی ی کشوری دارد. برای محاسبه رتبه در سهمیه هر داوطلب، جایگاه داوطلب نسبت به داوطلبانی که دارای سهمیه مشابه هستند، سنجیده می شود. پس از ورود به پروفایل شخصی و تایید اطلاعات نمایش داده شده، می توانید لیست کد رشته های خود را به ترتیب اولویت وارد کنید. در این مرحله ورود صحیح و دقیق کدها برای جلوگیری از اشتباه در انتخاب رشته بسیار مهم است. همچنین در صورت فراموشی اطلاعات ثبت نامی می توانید با ورود به سامانه پاسخگویی سازمان سنجش درخواست خود را برای دریافت شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور سراسری 1402 ثبت کنید. سالانه بسیاری از داوطلبان کنکور که از قضی در کنکور هم عالی عمل کرده اند، نمیتوانند به رشته مورد علاقه شان برسند و تنها دلیل آن هم انتخاب رشته نادرست است.

  • با توجه به تغییرات جدیدی که در کتاب‌ها و قوانین برگزاری کنکور اعمال شده، بهتر است ابتدا در این زمینه مشورت بگیرید.
  • همین موضوع باعث بیش‌تر شدن اهمیت فرآیند انتخاب رشته کنکور سراسری می‌شود، چرا که اولویت‌ در این‌جا برای چینش این صد رشته‌محل بسیار مهم است و فقط و فقط به شخص شما بستگی دارد.
  • انتخاب رشته آزاد ریاضی تفاوت های زیادی با انتخاب رشته سراسری ریاضی دارد.
  • دفترچه سوالات داوطلبان خارج از کشور در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است.
  • با انتخاب رشته های با گزینش بومی، احتمال قبولی شما در دانشگاه های منطقه بومی یا مناطق نزدیک شما افزایش می یابد.
  • مهم‌ترین اطلاعات انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی در جدول وضعیت نمره و رتبه کل داوطلب در هر زیرگروه درج‌شده است.

سهمیه شما با توجه به اطلاعاتی که در زمان ثبت نام به سازمان سنجش ارائه کرده اید (و تایید سازمان مربوطه) تعیین می شود. شرکت کنندگان کنکور های سراسری از نظر سهمیه مناطق به سه دسته تقسیم میشوند. این سهمیه با در نظر گرفتن شهری است که داوطلب سه سال آخر، در آن شهر به تحصیل مشغول بوده است. همچنین در صورتی که دانش آموز، دبیرستان خود را در شهر های متفاوتی به تحصیل پرداخته باشد، منطقه ای که بالاتر باشد، برای داوطلب اعمال میشود. در رشته‌های روزانه, دانشجو با قبول شدن در آن‌ها بدون هیچ شهریه‌ای به ادامه تحصیل در دانشگاه می‌پردازد، اما در پایان مقطع تحصیلی به میزان تعداد سنوات تحصیل در دانشگاه ضرب ‌در سهمیه منطقه داوطلب تعهد کاری قابل خرید در کشور دارد.

توسط کنکور احمدی

تدریس کنکور استاد احمدی